"Tikko novilka baržu. Novilkšanas darbus uzraudzīja Jūras spēku Krasta apsardzes vides speciālists Ojārs Gerke un krasta apsardzes kuģis KA-14 "Astra", kā arī Valsts vides dienesta un Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta pārstāvji," neilgi pirms pusnakts pavēstīja Veita.
Iepriekš svētdien notika balasta ūdeņu atsūknēšana no peldlīdzekļa. Ja kuģi no sēkļa neizdotos novilkt, nākamais mēģinājums būtu iespējams tikai pēc nedēļas, jo prognozē vēja pastiprināšanos, kas trešdien pat sasniegs vētras spēku.
Diez vai jebkad agrāk vientuļais krasts Ziemeļkurzemes piekrastē ir izpelnījies tik nedalītu uzmanību. Cilvēki svētdien turpināja ierasties visas dienas garumā, lai vērotu glābšanas operāciju. Kāds kungs pat atbraucis no Tukuma un bija visai neapmierināts, ka apsardze neļauj pieiet baržai vēl tuvāk.
Lai gan skatītājiem krastā šķiet, ka nekas īpašs netika darīts, tomēr tā nav. Barža tika nostiprināta ar tauvām un, lai sāktu tās novilkšanu no sēkļa, bija nepieciešams atsūknēt balasta ūdeņus, kas arī tika darīts. Operācijas iznākums bija atkarīgs no tā, vai visus sagatavošanās darbus būs iespējams paveikt, pirms vējš atkal pieņemas spēkā.
Spēcīgi viļņi baržu izskaloja praktiski jūras krastā.
Ventspils novada domes priekšsēdētājs Aivars Mucenieks pastāstīja, ka peldlīdzeklis jau kļuvis par apskates objektu, bet glābšanas operācijas rezultāti dienā vēl nebija paredzami.
Blakus ir aizsargājama dabas teritorija - Ovišu dabas liegums, taču Mucenieks ir pārliecināts, ka nekāda apdraudējuma nav. "Viss tiek kontrolēts, visu laiku tiek sekots līdzi, un arī tās divas tonnas dīzeļdegvielas, kas ir uz šīs baržas, ir nostiprinātā tvertnē," viņš teica. "Es domāju, uz dabas liegumu nevar būt nekāda ietekme no šīs baržas izskalošanas."
Barža „Trias” no velkoņa norāvās gadu mijā spēcīgajā vētrā un, dreifējot jūrā, nonāca līdz Jaunupei, kur uzsēdās uz sēkļa.
Glābšanas operāciju veic Somijas kompānija „Alfons Hakans”.
Jūras spēku pārstāve Līva Veita apstiprināja, ka pēcpusdienā barža izkustējusies no vietas. Sākotnēji 10 minūtēs peldlīdzekli izdevās pārvietot par pusmetru. Svētdien vakarā Veita Latvijas Radio apstiprināja, ka darbi turpināsies.
Veita iepriekš Latvijas Radio informēja, ka notikuma vietā strādā divi velkoņi "Poseidons” un „Tors”. Cik ilgi varētu ilgt baržas novilkšana no sēkļa, nav iespējams prognozēt, viņa piebilda.
Ja baržu no sēkļa neizdotos novilkt svētdien, nākamais brīvais logs darbu turpināšanai būtu 25. janvāris. Tuvākajās pāris dienās jūrā gaidāma vētra, kuras laikā neko nevar darīt.
Pēc novilkšanas no sēkļa barža tiek vilkta uz Rīgas ostu remonta darbu veikšanai.