KNAB uzņēmumam neizmaksās līgumsummas daļu, kas attiecas uz objekta izveidi un izvietošanu.
KNAB atgādināja, ka pie Akmens tilta izvietotais vides objekts tika demontēts, lai uzņēmums SIA "Sparta Media", kas publiskā iepirkuma ceļā ieguva tiesības īstenot KNAB sociālo kampaņu, objektam novērstu tehniskās nepilnības. Lai novērstu nepilnības, uzņēmums pēc iepriekšējas saskaņošanas ar Rīgas domes atbildīgajām struktūrvienībām lēma par objekta nostiprināšanu Daugavas krastā, to fiksējot ar vairākām trosēm.
Svētdien, 7. novembrī, konstatēta objekta nesankcionēta apzīmēšana un pārvietošana. Tā kā sākotnējās pazīmes liecina, ka objekta troses ir apzināti un ļaunprātīgi pārgrieztas,
uzņēmums SIA "Sparta Media" ir vērsies ar iesniegumu Valsts policijā, lūdzot izmeklēt vandālisma aktu un citas iespējamas pretlikumības, kas vērstas pret sabiedrības drošību, kā arī uzņēmuma un KNAB reputāciju.
Publiskajā telpā izskanēja pārmetumi, ka “aisbergs” izmaksājis 145 000 eiro. KNAB precizē – 145 000 ir kopējās izmaksas sociālajai kampaņai, kas sevī ietver arī reklāmas, plakātus un citas aktivitātes. Paša “aisberga” idejas, izgatavošanas, transportēšanas un demontāžas kopējā tāme esot aptuveni 25 000 eiro.
Ņemot vērā iespējamo vandālisma aktu, kā arī ražošanas laikā pieļautās nepilnības, KNAB pieņēmis lēmumu un vienojies ar uzņēmumu SIA "Sparta Media" vides objektu Daugavā pie Akmens tilta atkārtoti neizvietot. KNAB neizmaksās uzņēmumam līgumsummas daļu 25 410 eiro, t.sk. PVN, apmērā, kas pilnā apmērā attiecas uz objekta izveidi un izvietošanu. Vides objekts tiks nodots pārveidei un glabāšanai scenogrāfijas vajadzībām.
Uzņēmuma “Sparta media”, vadītājs Toms Šrāders apstiprināja šādu vienošanos. Viņš piebilda: “Mums žēl, ka vides objekts “Korupcijas aisbergs” izraisīja tik divējādas reakcijas sociālajos tīklos un medijos. Sekojot publikācijām, redzams, ka negatīvā nostāja galvenokārt balstījās uz subjektīvu vai nekorekti interpretētu informāciju par kampaņas izmaksām, objekta izgatavošanas un izvietošanas niansēm, kā arī kampaņas mērogu.”
“Sparta media” sola “aisbergu” līdz otrdienas rītam no Daugavas aizvākt.
KNAB vērsa uzmanību, ka vides objekts ir daļa no sociālās kampaņas, kuras mērķis ir veicināt sabiedrības izpratni par korupcijas negatīvajām sekām un mazināt iedzīvotāju toleranci pret korupciju. KNAB turpinās īstenot pārējo kampaņas daļu, tostarp reklāmas materiālu izvietošanu plašsaziņas līdzekļos, internetā un vidē.
KNAB sociālo kampaņu īsteno ar Eiropas Ekonomikas zonas grantu finansiālo atbalstu.