Komercmediju atbalstam Covid-19 krīzē piešķir 2,04 miljonus eiro

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem un 6 mēnešiem.

Valdība otrdien, 7. aprīlī, nolēma komercmediju atbalstam no valsts budžeta līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem piešķirt nedaudz vairāk kā divus miljonus eiro, informēja Kultūras ministrijā (KM).

Ministrijā skaidroja, ka, lai nodrošinātu kvalitatīva vietējā nacionālās un reģionālās nozīmes satura radīšanu, stiprinot Latvijas informatīvo telpu, paredzēts atbalsts komerciālo mediju – komerciālajiem elektroniskajiem plašsaziņas līdzekļiem, drukātajiem medijiem un komerciālajiem interneta ziņu portāliem – darbības nepārtrauktībai un kapacitātes stiprināšanai 2 040 928 eiro apmērā.

No šī finansējuma 1 040 928 eiro piešķirts KM Mediju atbalsta fonda pasākumu īstenošanai, lai nodrošinātu sabiedrībai iespēju saņemt informāciju un viedokļus Covid-19 krīzes pārvarēšanā un valsts informatīvās telpas drošības nodrošināšanā drukātajā presē un komerciālajos interneta ziņu portālos, sniegtu atbalstu abonēto preses izdevumu piegādes izmaksām, kuru veic valsts akciju sabiedrība "Latvijas pasts", un elektronisko plašsaziņas līdzekļu programmu apraides izmaksām, tai skaitā:

  • 599 492 eiro atbalstam drukātās preses un komerciālajiem interneta ziņu portāliem;
  • 223 737 eiro (mēnesī) atbalstam abonētās preses izdevumu mēneša piegādes izmaksām ārkārtējās situācijas laikā;
  • 217 699 eiro (mēnesī) atbalstam elektronisko plašsaziņas līdzekļu programmu mēneša apraides izmaksām ārkārtējās situācijas laikā.

Savukārt 1 000 000 eiro piešķirts Nacionālajai elektroniskajai plašsaziņas līdzekļu padomei (NEPLP), lai nodrošinātu sabiedrībai iespēju saņemt daudzpusīgu informāciju un viedokļus Covid-19 krīzes pārvarēšanā un valsts informatīvās telpas drošības nodrošināšanā komerciālajos elektroniskajos plašsaziņas līdzekļos.

"NEPLP izstrādās kārtību, četrus konkursus, kādā veidā stiprināt elektronisko plašsaziņas līdzekļu informatīvo kapacitāti. Konkursa kārtībā tiks atlasīti tie mediji, kuri uz šo atbalstu varēs pretendēt, un atlasīti mediji, kuri veidos šo saturu, kas ir ļoti nepieciešams šajā krīzes laikā," pēc valdības sēdes sacīja kultūras ministrs Nauris Puntulis (Nacionālā apvienība).

Papildus valdība noteikusi, ka mēneša laikā pēc ārkārtējās situācijas beigām KM un NEPLP būs jāveic aprēķini un jāiesniedz Ministru kabinetā informatīvais ziņojums par Covid-19 ārkārtējās situācijas ietekmi uz sabiedrisko mediju finansiālo spēju nodrošināt sabiedriskā pasūtījuma izpildi. Šobrīd veiktie aprēķini rāda, ka sabiedriskajiem medijiem varētu būt nepieciešams vēl aptuveni 1,4–1,6 miljonu eiro liels finansējums sabiedriskā pasūtījuma izpildei, tādējādi ārkārtējās situācijas ietekmi uz mediju nozari paplašinot līdz aptuveni 3,7 miljoniem eiro.

KONTEKSTS:

Līdzās daudzām nozarēm Latvijā trauksmes zvanus par savu nākotni zvana arī plašsaziņas līdzekļi – gan raidorganizācijas, gan drukātie mediji, kas valstī izsludinātā ārkārtējā situācijā strādā diezgan saspringtos apstākļos. Vislielāko satraukumu medijos rada krasi sarukušie ieņēmumi no reklāmas. Atsevišķiem medijiem reklāmas ieņēmumi samazinājušies par 80%.

Latvijas Žurnālistu asociācijas (LŽA) biedru aptauja rāda, ka visos medijos apturētas plānotās reklāmas kampaņas, atceltas jau apstiprinātās un nav plānots atsākt reklamēties tuvākajā laikā. LŽA aicināja valdību, uzņēmējus un sabiedrību atbalstīt medijus.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti