«Lampas» diskusija: Sabiedriskie mediji brīvi no reklāmas. Kas būs ieguvējs?

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem un 2 mēnešiem.

Šonedēļ valdība atbalstīja Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes pieprasījumu 2021. gada valsts budžetā paredzēt 8,3 miljonus eiro sabiedrisko mediju iziešanai no reklāmas tirgus. Ko no tā iegūs sabiedrība, un kā tas ietekmēs mediju vidi Latvijā? Par to piedāvājam diskusiju sarunu festivālā "Lampa".

Diskusijā piedalās: 

  • Rita Ruduša, LTV programmu direktore
  • Baiba Liepiņa,  Latvijas Reklāmas asociācijas valdes priekšsēdētāja 
  • Vita Dreijere, mediju eksperte
  • Jānis Lielpēteris, Kultūras ministra ārštata padomnieks mediju jautājumos

Diskusiju vada LTV žurnālists, raidījuma “Viens pret vienu” vadītājs Gundars Rēders. 

KONTEKSTS: 

Mediju nozarē sabiedrisko mediju iziešana no reklāmas tirgus ir jau gadiem apspriests jautājums. To atbalsta gan LTV un Latvijas Radio vadība, gan komerciālie mediji, gan nozari pārraugošā Kultūras ministrija un Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP).

Saeima 2018. gada jūnijā otrajā – galīgajā – lasījumā vienbalsīgi atbalstīja steidzamības kārtā skatītos Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likuma grozījumus, kas tostarp paredz sabiedrisko mediju iziešanu no reklāmas tirgus no 2021. gada. 

Sabiedriskie mediji finansējumu plāno novirzīt gan jaunam saturam, gan nodokļu un autortiesību maksājumiem, gan investīcijām un ēku uzturēšanai, ko iepriekš sedza no reklāmas ieņēmumiem.

Pie 2021. gada valsts budžeta projekta vēl tiek strādāts, tas vēl ir jāakceptē valdībā, un gala vārdu par to teiks Saeima.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti