Konferencē ar savu pieredzi pedagoģijā dalījās piecas Latgales izglītības iestādes no Rēzeknes, Dagdas, Riebiņu, Ludzas un Viļānu vidusskolas.
Pedagogi saprot, ka bieži vien mācību metodes realizējas atkarībā no pedagoga izstrādātās filozofijas, pieredzes un valsts izglītības koncepcijas. Pedagogi piekrīt, ka daudzas izglītības metodes vēl no padomju laikiem ir sastopamas arī mūsdienu skolās.
"Krievijas pedagoģija un metodika ir ļoti spēcīga. Mēs redzam, ka prasības ir palikušas tikpat augstā līmenī, mūsu demokrātija aizgājusi demokrātiskā līmenī," teica Ludzas pilsētas ģimnāzijas direktore Dzidra Dukšta. "No katras metodes mēs paņemam kaut ko savu - domu un gaitu un iegūstam jaunu risinājumu."
"Mēs dalāmies ar pedagogiem, kas ir labāks un interesantāks, jo katrs skolotājs strādā pie tā, kā padarīt stundu interesantāku skolēniem. Tiklīdz pārstāj augt kā personība radoši, viņš ir miris kā pedagogs," uzskata Viļānu vidusskolas direktors Pēteris Tretjuks.
Pedagogu sekošana mūsdienīgas izglītības principiem neļauj pieturēties pie vecajām mācīšanas metodēm, kas bija ierastas pirms 20 un 30 gadiem gadiem. Jaunu metožu izmantošana izglītībā maina pašu skolēna domāšanu un viņš pats kļūst par aktīvu izglītības metodes daļu.
Pedagoģe no Baltkrievijas prezentēja savu metodoloģiju, kas izraisīja arī virkni jautājumu no kolēģiem. "Tradicionālā apmācība pilda pasīva skolēna lomu. Bērni, iegaumējāt? Iegaumējām. Jautā, atbild, bet - ar ko atšķiras jaunās metodes? Lai bērns būtu aktīvs, radošs un lai viņš pats darbotos!" teica skolotāja Jeļena Artimenoka no Baltkrievijas.
Pedagogu konference norisināsies līdz piektdienas pēcpusdienai, vēl kopīgi jāizveido plāns, kā kvalitatīvāk jāvada stundas, kā skolēnu ieinteresēt pievērsties konkrētam priekšmetam un daudz kas cits. Jau pirmā diena liecina, ka šāda veida konferencēm ir jānotiek biežāk nekā reizi gadā.