Saskaņā ar Rīgas pašvaldības konkursa rezultātiem turpmāk Rīgā visiem iedzīvotājiem būs viens atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumu sniedzējs AS “Tīrīga”, kas no 2019. gada 15. septembra nodrošinās vienotu atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumu.
Līgumi par atkritumu apsaimniekošanu jāpārslēdz visiem Rīgas iedzīvotajiem – gan fiziskām, gan juridiskām personām.
Privātmāju iedzīvotāji paši pārslēdz sadzīves atkritumu apsaimniekošanas līgumus ar jauno pakalpojumu sniedzēju.
Daudzdzīvokļu māju iedzīvotāju līgumus pārslēdz namu apsaimniekotājs, kas pēc tam par to informē dzīvokļu vai cita veida īpašumu īpašniekus un nosūta rēķinu par atkritumu apsaimniekošanu.
Savukārt juridisko personu līgumu pārslēgšanu nodrošina īpašuma apsaimniekotājs vai pats īpašnieks.
Līgumu pārslēgšana ar jauno atkritumu apsaimniekotāju „Tīrīga” ir iespējama gan digitāli, izmantojot e-pakalpojumus, gan klātienē klientu apkalpošanas centros.
Līgumus var pārslēgt interneta vietnē: Tiriga.lv, izmantojot e-pakalpojumu vidi un fiziskas personas bankas autorizācijas datus.
To var izdarīt arī klātienē kādā no „Tīrīga” Klientu apkalpošanas centriem, kas atrodas Uzvaras bulvārī 10 („Pepsi Bowling Sporta un atpūtas centrā”) vai Brīvības ielā 49/53. Līgumu pārslēgšanu var pieteikt pa tālruni 1848 vai arī elektroniski e-pastā: [email protected].
Tāpat līguma pārslēgšanu var veikt arī ar pasta starpniecību, nosūtot līguma pieteikuma formu, kuru var izdrukāt no mājaslapas.
Visi līdz šim noslēgtie atkritumu apsaimniekošanas līgumi ir spēkā līdz šī gada 15. septembrim, pēc tam tie vairs nebūs derīgi.
Ja līdz šim laikam netiek pārslēgts līgums ar jauno pakalpojumu sniedzēju „Tīrīga”, var tikt piemērots administratīvais sods par neiesaistīšanos sadzīves atkritumu apsaimniekošanas sistēmā – fiziskajām personām no 70 līdz 700 eiro, bet juridiskajām personām — no 430 līdz 1400 eiro.
Saskaņā ar pašvaldības atklātā konkursa rezultātā noslēgto vienošanos maksa par sadzīves atkritumu apsaimniekošanu visiem Rīgas iedzīvotājiem būs vienāda – 17,38 eiro par kubikmetru, neieskaitot pievienotās vērtības nodokli.
KONTEKSTS:
Sadzīves atkritumu savākšanas pakalpojumus galvaspilsētā līdz šim sniedza četri uzņēmumi, kam vēsturiski noslēgti līgumi ar pašvaldību, - «Clean R», «Pilsētvides serviss», «Eco Baltia vide» un «Lautus». Tā kā Rīgas teritorija starp visām četrām kompānijām nav sadalīta, pēc būtības var un nereti mēdz būt situācijas, ka visu četru firmu mašīnas braukā pa vienām un tām pašām ielām cita aiz citas katra pie saviem klientiem, lai savākto aizvestu uz «Getliņu» poligonu Stopiņu novadā.
Rīgas atkritumu apsaimniekošanas sistēmas maiņa sākās jau 2015. gadā, kad domes Vides komiteja izskatīja iespējamos variantus. Tieši domes un privātfirmu sadarbība pētījumā atzīta par labāko, un konkursā par iespēju tikt pie vairāk nekā 500 miljonu eiro līguma uz 20 gadiem pieteikušies divi pretendenti, par uzvarētāju atzīts SIA „CREB Rīga”, ko izveidojuši divi vides pakalpojumu sniedzēji – SIA „Clean R” un SIA „Eco Baltia vide”, kas nodrošinās pakalpojuma sniegšanu iedzīvotājiem.
Saskaņā ar konkursu uzvarētājs - privātais partneris publiskās un privātās partnerības ietvaros Rīgā īstenos atkritumu apsaimniekošanas sistēmas modernizāciju un ieviesīs mūsdienīgu, iedzīvotājiem ērtu atkritumu šķirošanas sistēmu. Partnerības ietvaros izveidota AS „Tīrīga”, kuras publiskais partneris ir „Getliņi EKO”, kas nodrošina projekta uzraudzību un vietas atkritumu laukumu izveidei.