Migla, biezi mākoņi vai stiprs lietus. Turpmāk nekas no uzskaitītā nebūs šķērslis, lai Lielvārdes lidlaukā piezemētos dažāda veida militārie gaisa kuģi. Gaisa kuģu apkalpošana sliktos laika apstākļos tagad ir iespējama, pateicoties instrumentālo lidojumu sertifikātam. Lai iegūtu šādu dokumentu, bruņotajiem spēkiem bija jāveic virkne mājasdarbu: sākot ar tehniskā aprīkojuma uzlabošanu un beidzot ar personāla apmācību.
"Iedomājieties – naktī jūs braucat pa šoseju ar izslēgtam gaismām. Tādā veidā šis lidlauks tika ekspluatēts līdz šim.
Tagad ir absolūti aprīkots, un lidotāji, ieslēdzot vienu tumbleru, varēs automātiskā režīmā nosēsties," pastāstīja Nacionālo bruņoto spēku komandieris Leonīds Kalniņš.
Sertifikācijas procesā palīdzēja arī pieredzējusī ASV Mičiganas Nacionālā gvarde, ar ko Latviju vieno daudzu gadu sadarbība.
"Mēs no Mičiganas Nacionālās gvardes puses vairāk uzmanības pievērsām gaisa satiksmes kontroles jautājumiem, ugunsgrēku dzēšanai, lidlauka uzturēšanai un gaisa kuģu uzpildei. Mūsu organizācijai bija gods atbalstīt Latviju," uzsvēra ASV Mičiganas Nacionālās gvardes brigādes ģenerālis Braiens Tefs.
Sertifikāta iegūšana ir nozīmīga, jo tas stiprinās Latvijas kaujas spējas un sadarbību ar citu draudzīgo valstu bruņotajiem spēkiem.
"Ir svarīgi, lai mēs kā uzņemošā nācija, kurai vajadzīgs gaisa atbalsts, vai rezerves nosēšanās ceļi arī civilajam lidmašīnām, varētu izmantot šo lidlauku diennakti.
Un tur ir jābūt tomēr sakārtotai dokumentācijai, lai viss atbilst pasaules augstākajiem standartiem,"
norādīja aizsardzības ministrs Artis Pabriks ("Attīstībai/Par!").
Patlaban lidlauku paredzēts izmantot 12 stundas diennaktī, bet jau pēc dažiem mēnešiem – 24 stundas diennaktī. Pirms tam lidlauks jāaprīko ar nakts redzamības ierīcēm.