Vēja brāzmas uz tramvaja tilta Liepājā jau ikdienā ir spēcīgākas nekā citviet pilsētā, taču rudenīgajos laika apstākļos vēl jo vairāk. Tas nekavē būvniekus – uzņēmumu „Rīgas tilti” - turpināt rekonstrukciju.
Vīri turpina strādāt arī šādos apstākļos, stāstīja būvdarbu vadītājs Edgars Jurševics.
„Pirms darbu uzsākšanas jau rēķinājāmies, ka vējš te pūš spēcīgi, taču darbu var darīt arī tādā vējā. Mums ir ambīcijas pabeigt darbus ātrāk, nekā ir noteikts gala termiņš,” atzina Jurševics.
Būvnieki cer, ka parasti siltākie laika apstākļi piekrastē ļaus ilgāk turpināt darbus arī ziemā. Šobrīd no tilta demontē dekoratīvās metāla margas, kas pēc galveno darbu pabeigšanas atgriezīsies savās vietās. Tiltu plānots paplašināt, lai radītu iespējas brīvāk pārvietoties gājējiem un velosipēdistiem, braucamās daļas izmēri nemainīsies.
Pats objekts ir sarežģīts, sprieda viens no būvdarbu vadītājiem Jevgēņijs Rožkovs:
„Nav sarežģīti veikt pašu tilta paplašinājumu. Grūtākais ir strādāt apstākļos, kad apakšā atrodas siltumtrase un kabeļi.”
Tik apjomīgus rekonstrukcijas darbus Tramvaja tilts nav piedzīvojos vismaz 40 gadus, norādīja SIA “Liepājas tramvajs” valdes loceklis Aigars Puks.
Tramvaja sliedes pilsētā tiek mainītas regulāri, un ir uzbūvēts vēl viens papildu sliežu ceļš uz Ezerkrastu, bet tilta pārbūve ir ļoti nozīmīgs objekts ne tikai Liepājas, bet valsts mērogā.
“Sākumā tiek strādāts jūras pusē, pēc tam otrā. Tā arī notiks satiksmes organizācija, pusgadu pa vienu pusi, pusgadu pa otru,” stāstīja Aigars Puks.
Remontdarbi notiek arī tiltam pieguļošajās teritorijās un turpinās pilsētas centra virzienā. Ar šīm neērtībām ilgākā laika periodā būs jārēķinās autovadītājiem un Liepājas sabiedriskajam transportam; sabiedriskais transports nedaudz kavējas, īpaši pirmajās dienās neuzmanīgi bija arī autovadītāji, sprieda Liepājas pilsētas pašvaldības „Liepājas sabiedriskais transports” direktors Uldis Zupa.
„Tā ir nestandarta situācija, bet šos sastrēgumus Liepājā nevar salīdzināt ar sastrēgumiem Rīgā vai kur citur. Liepājnieki ir nedaudz izlepuši. Autovadītājiem ir jāskatās uz ceļa zīmēm, tad var izbraukt diezgan ātri. Pēc nelielajām neērtībām būs labāka kustība pāri izremontētajam Tramvaja tiltam,” sacīja Zupa.
Kopējās tilta būvniecības izmaksas pārsniedz sešus miljonus eiro. Tramvaja tilta rekonstrukcijai piesaistīts Eiropas Savienības līdzfinansējums. Pēc rekonstrukcijas Liepājā sāks kursēt arī seši jauni zemās grīdas tramvaji.
Pie demontētajām tilta margām atradās arī laulāto pāru pieliktās atslēgas. Tagad tās var savākt būvnieku birojā, kas atrodas pilsētas centrā Lielajā ielā 6.