Ministrs pastāstīja, ka pa Mažeiķu-Reņģes-Jelgavas līniju kursē kravas no Mažeiķu naftas pārstrādes rūpnīcas. Kravas ceļo gan uz Rīgu, gan uz Igauniju.
Viņš arī piebilda, ka Mažeiķu naftas pārstrādes rūpnīca ir viena no lielākajām kravu radītājām Baltijas valstīs.
Savukārt ar pasažieru pārvadājumiem šajā līnijā gan nevedas. Tam būtu nepieciešams finansējums.
"Cītīgi uzrunājam Lietuvas pusi par to, ka mēs esam ieinteresēti šajā virzienā. No Lietuvas puses pagaidām nav īsta prieka sauciena, ka viņi gribētu braukt šajā līnijā vai finansēt to," pastāstīja Linkaits.
Viņaprāt, pasažieru interese par šo maršrutu varētu būt, piemēram, dodoties no Lietuvas uz lidostu "Rīga".
KONTEKSTS:
Dzelzceļa posmu no Latvijas robežas līdz Mažeiķiem lietuvieši slēdza 2008. gadā, demontējot arī sliedes. Vēlāk Eiropas Komisija (EK) sodīja "Lietuvas dzelzceļu" par konkurences ierobežojumiem dzelzceļa kravu pārvadājumos, piespriežot maksāt arī soda naudu 27,8 miljonus eiro.
2020. gada februārī tika atklāta atjaunotā Mažeiķu-Reņģes dzelzceļa līnija, kas bija slēgta 12 gadus. Lietuva sliežu, tiltu un citos rekonstrukcijas darbos ieguldīja 9,4 miljonus eiro. Savukārt valsts AS "Latvijas dzelzceļš" Latvijas teritorijā esošās sliedes visus šos gadus uzturēja darba kārtībā.