Viņš atzina, ka šogad vidusskolēnu vāji rezultāti matemātikas un vēstures eksāmenos ir satraucoši, jo pierādīja, ka jaunieši pierod pie viena veida uzdevumiem un nevar pārslēgties uz mazliet citādiem.
Viņaprāt, tas varētu liecināt par to, ka skolās pietrūkst radošuma. Ja Latvijas izglītības sistēma iet tādā virzienā, ka jaunieši tikai iekaļ no galvas kaut ko un sasniedz rezultātus tikai jomās, kurās ir skaidri paredzami uzdevumi, tas ir satraucoši.
Muižnieks sacīja, ka jaunatne ir zinoša, bet jautājums, kā prot savas zināšanas izmantot. Tagad zināšanas ir ļoti viegli pieejamas, jautājums, kā tas atrast un salikt kopā mozaīkas daļas, un tas prasa arī skolotāju pārorientēšanos, norādīja LU rektors.
Jau vēstīts, ka centralizēto eksāmenu rezultāti šogad liek uzdot jautājumu par izglītības kvalitāti, jo matemātikas eksāmenā šogad, tāpat kā pērn, uzrādīts zemākais rezultāts no visiem eksāmeniem. Izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis ("Vienotība") piekrīt, ka rezultāti ir slikti. Viņaprāt, tie varētu uzlaboties pēc jaunā izglītības satura ieviešanas.