Tas, kas sākumā izskatījās pēc apjukuma un neprofesionalitātes, izrādījusies graujoša attieksme. "Maximā vairs neiešu" – šādi ekonomikas ministrs Daniels Pavļuts mikroblogošanas vietnē tviterī atbildējis valdības kolēģei Laimdotai Straujumai, kura pati tviterī raksta – "Maximas vadības nomaiņa situāciju nav glābusi."
„Es tomēr nevaru aizmirst visus kadrus, ko es tur redzēju un, es jau teicu, tā bija viņu attieksme, es parādu savu attieksmi, tā ir mana absolūta attieksme, ka es tur vairs neiešu. (..) Man to jautāja 250 zemnieku konferencē, kāda ir mana attieksme, un es atbildēju to pašu. Tā ir mana attieksme pret to, kas tur notika, un es neaicinu zemniekus vai citus cilvēkus ignorēt, bet parādu savu attieksmi, un, ja kāds seko – tā ir katra izvēle," skaidro zemkopības ministre Laimdota Straujuma (Vienotība).
Līdzīgu viedokli Latvijas televīzijai paudis arī demisionējušais premjerministrs Valdis Dombrovskis:
„Mēs mājās šo jautājumu arī esam pārrunājuši, un mana kundze arī „Maximā" nepirksies. Nu, es ļoti reti iegriežos veikalos, bet acīmredzot „Maximai" vajadzēs iet ar līkumu."
Lai arī „Maxima" ir viens no lielākajiem tirgus spēlētājiem un arī darba devējiem Baltijā, Latvijas darba devēju konfederācijā amatpersonu izteikumus nenosoda. Tieši otrādi, konfederācijas vadītāja uzsver – „Maximas" gadījumā svarīgi norādīt, ka cilvēks ir svarīgāks par uzņēmējdarbību. Līga Meņģelsone, Latvijas Darba devēju konfederācijas ģenerāldirektore:
„Es domāju, ka tas ir saprotams un arī zināmā mērā cienījami, ka viņi pauž savu attieksmi, un es domāju, ka mūsu sabiedrībā pietrūkst šādas konkrētas rīcības, ka es kā cilvēks rīkojos šādi. (..) Šādos brīžos tieši amatpersonas un ļoti augstas amatpersonas ar saviem simboliskajiem soļiem rāda to normu, kas sabiedrībā ir pieņemams un kas nav pieņemams."
Lai arī precīzi aprēķini pagaidām nav veikti, Latvijas sabiedrības boikots „Maximas" veikalos ir jūtams. To, ka apmeklētāju kļuvis mazāk, atzīst arī veikala vadība.
„Šī situācija, protams, ietekmē arī pircēju plūsmu veikalos, taču tik lielā mērā – kādas ir tās tendences – varēsim spriest vēlāk, bet viennozīmīgi tas atstāj iespaidu, viennozīmīgi. (..) Tā ir konstruktīva, taisnīga un, teiksim tā, pelnīta kritika, un ir skaidrs, ka mēs to ņemam ļoti nopietni, uztveram ļoti nopietni, un mēs darīsim visu, kas ir mūsu spēkos, lai gan premjera ģimene, gan ministri un arī visi citi mūsu klienti sajustu tās pārmaiņas un mēs varētu atgūt šo uzticību," sola SIA "Maxima Latvija" sabiedrisko attiecību speciālists Jānis Beseris.
Visa lielā koncerna, kurā ietilpst arī „Maxima", peļņa pērn bijusi 82 miljoni eiro, no kuriem apmēram ceturtā daļa – veikalu ķēdes „Maxima" peļņa Latvijā.