Kopš jūlija sākuma SIA "Liepājas autobusu parks" nespēj izpildīt visus solītos pasažieru reisus Ogres un Aizkraukles novadā. Daļa reisu tiek atcelti joprojām. Tikmēr satiksmes ministrs Tālis Linkaits ("Konservatīvie") kā galveno problēmu akcentēja nevis pārvadātāja atbildību, bet faktu, ka nozarē trūkst autovadītāju.
"Redzam, ka šoferi noveco, mēs redzam, ka viņi tiek vilināti strādāt par kravas mašīnu šoferiem. Lielākas algas. Un tas nozīmē, ka mums nākotnē draud šoferu deficīts," sacīja ministrs.
Savukārt šobrīd situācija Ogrē un Aizkrauklē, pēc ministra sacītā, esot atrisināta un pakalpojums tiekot nodrošināts.
"Šobrīd mēs redzam, ka principā reisi notiek, runa ir par atsevišķiem reisiem atsevišķos maršrutos, kur mēs esam uzdevuši Autotransporta direkcijai atrast piemērotu risinājumu," teica Linkaits.
Arī Autotransporta direkcija, kas ar pārvadātāju "Liepājas autobusu parks" līgumu konkursa kārtībā noslēgusi uz desmit gadiem, vēl septembra sākumā pēc neizpildītajiem reisiem Ogrē norādīja uz iespējamo līguma laušanu, bet tagad saka – situācija esot normalizējusies.
"Ir kaut kādi atsevišķi reisi, kuri izkrīt, bet tur ir bijušas arī tehniskas problēmas. Šobrīd "Liepājas autobusa parks" atkal ir sasparojies," pauda Autotransporta direkcijas pārstāvis Viktors Zaķis.
Citās domās gan ir Ogres novada pašvaldībā, kur iedzīvotāju sūdzības par neizpildītiem reisiem tiekot saņemtas joprojām.
"Autobusu parks vairāk nepublicē mājaslapā reisus, kurus viņi atceļ Ogrē. Tas nozīmē to, ka mums ir pārliecība, ka šie reisi ir. Vecāki palaiž savus bērnus uz skolu, viņi iet uz pieturu, bet viņi nekur nevar aizbraukt," stāstīja Ogres novada pašvaldības domes priekšsēdētājs Egils Helmanis (Nacionālā apvienība).
Turklāt, līdz ar pārvadātāja maiņu Ogres novadā iezīmējusies vēl viena problēma – autobusu pieejamība cilvēkiem ar kustību traucējumiem un vecākiem ar bērnu ratņiem.
"Tas nebija smieklīgi, ka viņš man atbild, jūs zvanāt dežurantam? Kur ir rakstīts, ka man ir jāzvana, jāpiesaka, nu nekur es te nelasu, nu kur tas ir rakstīts? Es nevaru ieplānot. Tad, kad es nākšu un es redzu, ka viņš ir, tad es arī braukšu," klāstīja ogrēniete Solvita.
Ogrēnietis Aleksandrs atzina: "Ikdienā nav ērti, ja tev jāpielāgojas vienam vai diviem reisiem dienā, kad tu vari aizbraukt, bet man nav noteikta darba laika, kad es braucu, tad es varētu kaut kā sarunāt."
Autotransporta direkcijā skaidroja, ka nolikums paredz, ka pārvadātājam ir jānodrošina vismaz 60% autobusu, kas pielāgoti cilvēkiem ar kustību traucējumiem, un šāda kārtība ir visā Latvijā. Tostarp, ka reisi ir jāpiesaka.
"Bet tur nebūs gluži tā, ka jūs varat pieteikt 15 minūtes vai stundu, vai pāris stundas iepriekš, vislabāk to darīt iepriekšējā dienā, jo pārvadātajam jāpārkārto maršruti. Kā jau teicu, autobusi nav visur tādi, var gadīties, ka tajā reisā brauc tāds autobuss un tad nodrošinās," piebilda Zaķis.
Ogres novada domes deputāti septembra sākumā vērsās pie Ministru prezidenta Krišjāņa Kariņa ("Jaunā Vienotība"), pieprasot izsludināt novadā ārkārtas situāciju saistībā ar ieilgušajām problēmām sabiedriskajos pārvadājumos. Reaģējot uz pieprasījumu, Ministru prezidents uzdevis Satiksmes ministrijai izvērtēt iesaistīto institūciju un amatpersonu atbildību.