Pagājušajā gadā veiktā seguma atjaunošana, izmantojot virsmas apstrādes tehnoloģiju, nekvalitatīva izrādījusies trešdaļā objektu. Lai gan ceļam būtu jākalpo vismaz trīs gadus, šķembas no bitumena emulsijas daudzviet atdalījušās jau pēc dažiem mēnešiem.
Autoceļu P7, kas savieno Raganu un Turaidu, remontēja pagājušā gada vasaras beigās. Ir pagājis pusgads, un situācija ir kļuvusi sliktāka. Pirms remontdarbiem tur atļautais braukšanas ātrums bija 90 kilometri stundā, bet tagad – 50 kilometri stundā.
Kononova pastāstīja, ka problēma ir bijusi tehnoloģijās un ar izejmateriāliem, laika grafiku, kā arī ar nepiemērotiem klimatiskajiem apstākļiem, kad darbi ir veikti. "Līdz ar to ir pilnīgi skaidrs, ka problēma ir konkrētās tehnoloģijas izpildē, nevis principā būvdarbu kvalitātē. Visu pārējo būvdarbu kvalitāte pērn nav bijusi sliktāka kā visos citos gados," norādīja LVC pārstāve.
Cilvēkiem, kuru auto cietuši sliktā seguma dēļ, iespējams saņemt kompensāciju. "Zaudējumu piedziņa ir iespējama. Un cilvēkiem, kuri ir cietuši zaudējumus uz šiem posmiem ar defektiem, ir korekti jānoformē iesniegumus. Galvenais, ka ir jābūt policijas aktam par to, ka šie zaudējumi ir gūti tieši konkrētajā ceļa posmā, proti, policija ir jāsauc, vai vismaz jāpiezvana policijai," pastāstīja Kononova.
Zaudējumus atlīdzina LVC, un tālāk uzņēmumam tos ir iespējams piedzīt no būvnieka.
Būvniekiem līgumā ir noteikts, ka trīs gadu laikā par saviem līdzekļiem ir jānovērš visi defekti. Trešo daļu nekvalitatīvo ceļu savedīšot kārtībā šīs vasaras laikā.
KONTEKSTS:
Pagājušajā gadā reģionālajiem autoceļiem tika izlietots gandrīz viss papildu finansējums – 75 miljoni eiro, tādējādi uzlabojot vairāk nekā 11% reģionālo autoceļu. Tā kā finansējums bija jāapgūst līdz 2020. gada beigām, darbi tika veikti steigā. Rezultātā trešdaļā salaboto ceļu atklāja defektus.