No Starta ielas Čiekurkalnā izvesti riepu krāvumi – kopā 1200 tonnu riepu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada un 10 mēnešiem.

No Starta ielas 8 Čiekurkalnā izvestas un nodotas pārstrādei 1200 tonnas riepu, informēja vides apsaimniekošanas uzņēmumā "3R", kas to paveica sadarbībā ar uzņēmumiem "AJ Power Recycling" un "Zaļā josta".

ĪSUMĀ:

  • Starta ielā ilgstoši zem klajas debess atradās milzīgi riepu krāvumi, radot bīstamus apstākļus apkaimes iedzīvotājiem.
  • Riepas beidzot nogādātas otrreizējai pārstrādei kopā tur bija 1200 tonnas riepu.
  • Riepas izvestas pēc jaunā īpašnieka iniciatīvas.

Pirms vairākiem gadiem diskusiju mediju vidē izraisīja zemesgabals Starta ielā Rīgā, kur, neizvestas no teritorijām Starta ielā 8 un 7, atradās ap 3000 tonnu nolietotu riepu. Vēl pagājušajā gadā problēmu aktualizēja raidījums "De facto". Riepas beidzot izvestas no teritorijas pēc tās jaunā īpašnieka iniciatīvas. Teritorija bija nonākusi piespiedu pārdošanā.

"3R" īpašnieks Uldis Skrebs pastāstīja, ka riepu vecuma dēļ pārstrādes process bija apgrūtināts, tomēr tās izdevās sašķirot un nogādāt lielākajiem gumijas granulu ražotājiem Eiropā.

Starta iela 8 pēc riepu izvešanas
Starta iela 8 pēc riepu izvešanas

Valsts vides dienesta (VVD) Lielrīgas reģionālās vides pārvaldes direktors Kalvis Avotiņš pauda gandarījumu par to, ka parādās pirmie pozitīvie rezultāti nolietoto riepu savākšanas normu paaugstināšanai.

"Daļa no nozares uzņēmumiem joprojām kritizē jauno regulējumu, tomēr ir arī pozitīvie piemēri. Atzinīgi vērtējama ir jaunā teritorijas īpašnieka un piesaistītā atkritumu apsaimniekotāja spēja īsā laika posmā veikt Starta ielā 8, Rīgā, esošo riepu izvešanu, atbrīvojot teritoriju no ilgstoši esoša krāvuma. Nenoliedzami, ka šo rezultātu varēja sasniegt, pateicoties apsaimniekotāja iepriekšējai pieredzei nolietoto riepu apsaimniekošanā," sacīja Avotiņš.

VVD pieejamie dati no ražotāju atbildības sistēmu dalībniekiem atklāj, ka pagājušā gada pirmajā pusgadā radītais un savāktais nolietoto riepu apjoms ir mazāks nekā gadu iepriekš. Tāpat arī riepu pārstrādes apjomi Latvijas teritorijā un no Latvijas nosūtīto riepu daudzums pārstrādei uz citām Eiropas Savienības valstīm samazinās. Tomēr riepu nodošana pārstrādei ir būtiska tādēļ, ka jebkuri degradēti un prettiesiski atkritumi brīvā dabā, tai skaitā nolietotas riepas, nav pieļaujami ne no vides drošības, ne kopējās iekļaujošās ainavas aspektiem. VVD uzsvēra, ka ļaunprātīgas uzkrāto riepu aizdedzināšanas gadījumā tas tiešā veidā radītu gaisa piesārņojumu un negatīvi ietekmētu tuvumā esošo iedzīvotāju dzīves vides kvalitāti.

Nolietotās riepas nav piemērotas arī sadzīves atkritumu konteineriem, jo tās nevar aprakt atkritumu izgāztuvēs – to formas dēļ riepās saglabājas gaiss un padara tās peldošas, rezultātā ceļot tās uz augšu un salaužot augsni. Vēl mazāk piemērota vieta vecām riepām ir mežs, jo riepas sadalās īpaši lēni un sadaloties negatīvi ietekmē vidi. Nolietotās riepas ir nepieciešams nodot pārstrādei tam paredzētajos poligonos.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti