Nesenākais nāvējošais negadījums noticis vēl pirmdien pēcpusdienā uz Jūrmalas gatves. Par traģisko notikumu vairs liecina tikai svecītes un izsvaidītas auto detaļas. Kāda mikroautobusa šoferis ieskrējis kokā un auto pārsviests pretējā ceļa pusē. Negadījumā auto vadītājs gājis bojā, bet pieci pasažieri ar dažādām traumām ārstējas slimnīcā.
Avārijas iemesli pagaidām neskaidri. „Mēs mājās izdzirdējām troksni un sprādzienu. Es iznācu ārā, ieraudzīju, ka viens cilvēks jau bija ārpus mašīnas – pie samaņas, bet seja sasista," stāsta aculiecinieks Andrejs.
„Mašīnas, kas no aizmugures nāca, jau bija apstājušās. Viņi jau sauca ātro palīdzību un ar lauzni durvis vaļā lauza. Vienu viņi izcēla ārā no mašīnas. Ātrā palīdzība ātri atbrauca. Tur bija traka avārija... Es vēl savā mūžā tādu nebiju redzējusi," stāsta aculieciniece Anna.
Auto un motocikli, kas ietriekušies kokos un ēkās, kūleņojuši un sadragāti līdz nepazīšanai – šādu fotogrāfiju policijas arhīvos ir simtiem.
Šomēnes asiņaino ceļu satiksmes negadījumu statistika ir īpaši dramatiska: līdz 12.novembrim uz ceļiem bojā gājuši jau 19 cilvēki, bet ievainoto skaits sniedzas pāri simtam.
Atbildīgās iestādes ceļ trauksmi. „No autovadītāju puses tā ir pārgalvība. Šīs smagās avārijas, kas ir pēdējās dienās pāršalkušas Latviju, kurās pamatā vainīgs ir tikai ātrums. Ātrums un pārgalvība veikt manevrus lielā ātrumā, apdzenot. Mēs redzam - šīs sekas ir traģiskas," saka policijas priekšnieks Ints Ķuzis.
Statistika rāda, ka vidējais ātrums uz ceļiem audzis arī kopš fotoradaru noņemšanas, taču, kad tie atkal varētu parādīties uz Latvijas ceļiem, neņemas prognozēt neviens.
Liela daļa ievainoto un bojāgājušo ir gājēji. Neskatoties uz CSDD kampaņām un policijas atstarotāju dalīšanas reidiem, cilvēki joprojām ir pārāk kūtri to izmantošanā. Piemēram, mikroautobuss, kas Lāčplēša diena pēc svecīšu nolikšanas 11.novembra krastmalā vedis mājup Salacgrīvas bērnus, cenšoties izvairīties no velobraucēja bez atstarotāja, noskrējis no ceļa un apgāzies. Braucēji tikuši cauri vien ar pārbīli, bet tas vēlreiz pierāda – viens bezatbildīgs ceļu satiksmes dalībnieks apdraud ne tikai sevi, bet daudzas dzīvības.