Četru jaunu mašīnu nomas konkursu Nacionālās apvienības vadītā Ogres dome izsludināja 12. februārī. Dīleru piedāvājumus bija plānots atvērt pēc divām nedēļām. Uzvarētājs būtu tas, kas, pirmkārt, piedāvātu prasībām atbilstošus spēkratus un, otrkārt, apsolītu mašīnas uz Ogri aizvest jau pēc divām nedēļām vai agrāk.
Dome gribēja četras mašīnas – divus apvidus auto un vēl divus vidējas klases. Tehniskās prasības Ogre izstrādājusi ļoti detalizēti. Piemēram, norādīts ne tikai platums, garums un augstums, bet arī tādas bāzes modeļos neietilpinātas un līdz ar to iepirkumu sadārdzinošas lietas kā metāliskas krāsas virsbūve, tumšas ādas salons, multifunkcionāla ādas stūre ar radio un telefona vadību, papildu logu tonējums, apsilde ar pulti, arī jumta reliņi un gumijas paklājiņu komplekts, ko parasti pērk par atsevišķu cenu.
Lai gan domes sekretāre pirms tam stingri norādījusi, ka ārpus otrdienās noteiktā pieņemšanas laika ar mēru runāt nebūs iespējams, Latvijas Radio Ogres vadītāju Egilu Helmani (Nacionālā apvienība) tomēr izdodas sastapt. Par ekskluzīvo mašīnu iepirkumu viņš neko nezina. Automašīnas arī neesot bijušas paredzētas viņam, jo mērs jau 10 gadus braucot ar savu personīgo automašīnu.
Arī domes Iepirkumu nodaļā par mašīnu konkursu neko noskaidrot neizdodas, jo atbildīgā speciāliste ir ārpus domes nama.
Kamēr aiz durvīm jāgaida arī pašvaldības izpilddirektors Pēteris Špakovskis, runīgāks kļuvis Ogres mērs Helmanis, kas ved stāvu zemāk rādīt karti pie sienas ar Ogres novadu.
"Ar milzīgu lauku teritoriju, kur izbraukt nav iespējams. Visvienkāršākais, kas var būt, ir apvidus automašīna - četri reiz četri, lai varētu piekļūt pie objektiem un risināt jautājumus. Šeit šī ažiotāža ir pacelta nevietā,"
saka Helmanis.
Tikmēr Ogres pašvaldības izpilddirektors Pēteris Špakovskis vairākkārt uzsver, ka pēc iepirkumu uzraugu iebildēm nomas konkurss ir pārtraukts. Viņš stāsta, ka pašvaldībai nav bijis pieredzes šādu iepirkumu izsludināšanā, tādēļ kļūdīties ir iespējams. Špakovskis noliedza, ka bijuši noskatīti jau konkrēti mašīnu modeļi, kā arī norādīja, ka iepirkumu sastādījuši paši, skatoties esošo piedāvājumu tirgū.
Ogres domes norādītās mašīnu specifikācijas Latvijas Radio aicināja izvērtēt Auto asociācijas valdes loceklim Ingum Rūtiņam. Viņš klāsta, ka parametru automašīnu iepirkumā ir bijis par daudz. Ja būtu noteikts tikai automobiļa garums, tad būtu pietiekami plaša konkurence.
Domes prasības Latvijas Radio nosūtīja arī visiem lielākajiem auto dīleriem. Līdz trešdienas vakaram atsaucās tikai tie, kam atbilstošu spēkratu nav. Proti, Ogre negrib "Opel" un "Peugeot", arī "Mitsubishi" un "Mercedes" izplatītāji neko piemeklēt nespēja. Pēc Ogres prasībām izsecināms, ka, piemēram, apvidus auto zirgspēkus un bagāžas litrāžu varētu nodrošināt ar BMW X7, "Audi Q7" vai "Volvo".
Atšķirībā no mēra Helmaņa izpilddirektors Špakovskis arī zināja teikt, kas ar mašīnām brauktu - tie būtu administrācijas darbinieki un vadība, tostarp pašvaldības priekšsēdētājs.
Pēc pārtrauktā iepirkuma uzlabošanas Ogres dome sola no jauna meklēt četrus braucamos.
Gaile zināja teikt, ka arī Valsts kontrole esot uzrakstījusi vēstuli pašvaldībai, vēršot uzmanību uz to, ka arī pašvaldību likums paredz racionālu līdzekļu izlietošanu. Tāpēc Valsts kontrole aicinājusi pašvaldību, gatavojot jauno specifikāciju, ļoti rūpīgi izvērtēt, kuras no auto izvirzītajām prasībām ir patiešām saistītas un ietekmē pašvaldības amatpersonu un darbinieku pienākumu veikšanu un pašvaldības autonomu funkciju īstenošanu.