Pēdējā gada laikā kopumā reģistrēti nedaudz vairāk kā tūkstoš satiksmes negadījumu, kuros iesaistīti ''Rīgas satiksmes'' transportlīdzekļi. Statistika gan liecina, ka šādu negadījumu skaits ir samazinājies. Starp tiem par negadījuma ierosinātājiem vainīgs tiek atzīts katrs septītais transporta vadītājs.
„Lielākais negadījumu skaits ir distances neievērošanas dēļ un manevrēšanas noteikumu pārkāpumi. Šie ir lielākā daļa no negadījumu iemesliem,” biežākās vadītāju kļūdas atklāja RS pārstāvis Kaspars Čaša.
Viņš gan norāda, ka ne vienmēr vadītājam ir iespēja pilnībā pārvaldīt konkrēto satiksmes situāciju:
„Vadītājs nevar aprēķināt, paļauties uz to, ka citi ievēro noteikumus, jo vienā brīdī viņš ir tālu, otrā brīdī viņš jau ir klāt, tāpēc arī vadītājiem, analizējot visus negadījumus, mēs skatāmies tos iemeslus. Arī rādām šos piemērus, analizējam, kas ir bijuši par iemesliem, un ir mācīta šī skatīšanās divreiz. Viņiem šis atgādinājums kabīnē ir piktogrammas veidā. Un negadījumu skaits mūsu vadītāju vainas dēļ visa gada griezumā ir tāds niecīgs.”
Par iespējamajiem vadītāju satiksmes pārkāpumiem RS ziņojuši arī pasažieri. Sabiedrisko attiecību daļas pārstāve Inese Rozīte atzīst, ka ne vienmēr sūdzības ir bijušas pamatotas, jo pasažiera un vadītāja skats uz braucamo daļu un satiksmes situācijām mēdz būt atšķirīgs:
„Bet ir cilvēki, kuri patiešām arī zvana un saka, ka ir aizdomas, ka vadītājs ļoti agresīvi brauc. Ļoti bieži no klientiem nāk: „Man ir aizdomas, ka jūsu vadītājs ir dzēris.” Šajā gadījumā man ir jānomierina arī Jūs un visi citi pasažieri, jo tiešām tam ļoti tiek sekots līdzi, un alkohola testi tiek veikti regulāri, un mēs pārbaudām visu informāciju, kas ienāk uzņēmumā.”
Sabiedriskā transporta vadītāji arī mēdz būt dažādi – ir gan agresīvāki, gan piesardzīgāki braucēji, taču par katru no vadītājiem tiek veidota lieta, lai nepieciešamības gadījumā pārskatītu iepriekšējo braukšanas pieredzi. Ja aizrādījumi konstanti netiek ņemti vērā, nepieciešamības gadījumā tiek realizētas arī soda sankcijas naudas izteiksmē un iespējama arī vadītāja atlaišana no darba.
„Un, ja viņš neņem vērā nevienu no šiem sodiem, tad nākas pārtraukt darba attiecības. Pagājušajā gadā no darba ir atlaisti trīs darbinieki par to, ka šie pārkāpumi ir bijuši smagi un viņi nav ievērojuši mūsu norādījumus un lūgumus,” atzīst Rozīte.
Valsts policijas datos speciāli ''Rīgas satiksmes'' izraisītu negadījumu statistika netiek nodalīta, jo šādi dati viņiem nav nepieciešami negadījuma situācijas izvērtēšanai un vainīgā noteikšanai.
„Kas attiecas uz satiksmes negadījumiem, mums šīs avārijas neizdalās tā, ka ceļu satiksmes negadījumā ir bijuši iesaistīti tik un tik ''Rīgas satiksmes'' autobusi. Jā, es redzu tramvajus, jo, nenoliedzami, nav citu tramvaju un trolejbusu Rīgā, tad tas, protams, automātiski tiek pieskaitīts pie ''Rīgas satiksmes'', un tramvaji visbiežāk ir cietēji,” saka Valsts policijas pārstāvis Ansis Pumpurs .
Līdz šim konstatētie satiksmes negadījumi ir notikuši dažādu transporta līdzekļu vadītāju vainas dēļ un nav konstatēti gadījumi, kad transporta tehniskais stāvoklis būtu atklāts kā avārijas ierosinātājs. Parasti negadījumu situācijās tiek rakstīts saskaņotais paziņojums, taču strīda gadījumos tiek pieaicināta arī policija.