Vides aizstāvji, pirmkārt, kritizē ieceri turpmāk tādu lielu projektu dokumentus sagatavot tikai angļu valodā – tādējādi būtiski projekta dokumenti nebūšot pieejami lielai Latvijas sabiedrības daļai.
Otrkārt, Fondu uzraudzības komiteja tiek aicināta rūpīgi izvērtēt paša tramvaja projekta lietderību, jo pašlaik par Rīgas plāniem sabiedrībai pieejama pretrunīga informācija. Nav skaidrs, vai netiks postīti kapi, kā arī tas, vai šī tramvaja līnija ir nepieciešamāka par citām.
Savukārt Finanšu ministrijas pārstāve Lauma Silakaktiņa Latvijas Radio raidījumā „Pēcpusdiena” apliecināja, ja cilvēki vēlēsies ar projekta dokumentiem iepazīties latviešu valodā, tad tas tikšot nodrošināts pēc 17.oktobra, kad projekts angļu valodā jau būs iesniegts.
Jau ziņots, ka Rīgas domes iecerētā jaunā tramvaja līnija sāksies pie Krišjāņa Barona un Pērnavas ielas krustojuma un tālāk, virzienā uz ziemeļiem, sasniegs Skanstes ielu, daļu maršruta būvējot cauri kapiem. Līnijas izbūve skars vienu kapliču, skaidroja dome.
Pret tramvaja līnijas izbūvi ir Lielo kapu draugu kopa, kas novērojusi, ka Skanstes ielas apgabalā nedzīvo vairāk par 2000 cilvēku. Neraugoties uz iebildumiem, Rīgas dome atbalstīja šo ieceri un Rīgas tramvaju infrastruktūras attīstības projekta tālāku virzību.
Pašreiz par kapu apsaimniekošanu atbild Latvijas evaņģēliski luteriskā baznīca, taču gan baznīca, gan Rīgas dome ir vienisprātis, ka kapiem jāpāriet pašvaldības īpašumā.