Deglava tilta atjaunošanu vajājušas dažādas problēmas. Pērn bažas par tilta drošību pat lika to uz brīdi slēgt satiksmei, taču tagad mašīnām atļauts braukt pa vienu tilta pusi. Pārvada atjaunošanu plānots veikt divās daļās, un pirmās kārtas remontdarbi esot pabeigti. Satiksmes departamentā norāda, ka līgums ar būvnieku “Kauno tiltai” uzdeva uzņēmumam līdz nākamajai pārbūves kārtai veikt tilta ikdienas uzturēšanas darbus, taču departamentā uzskata, ka būvnieks savus pienākumus nepilda.
Satiksmes departamentā norādīja, ka uz pārvada tikušas konstatētas dziļa iesēduma bedres pagaidu asfalta deformācijas šuvēs. Par to informēts būvuzņēmums un atbilstoši līguma prasībām pieprasīta tūlītēja rīcība. Ja bedres deformācijas šuvēs netiktu likvidētas, tas ilgtermiņā ietekmētu būvkonstrukciju stiprību un apdraudētu satiksmes drošību, uzsvēra departamentā. Veicot dokumentu pārbaudi un faktisko darbu izpildi, ticis konstatēts, ka būvuzņēmējs izmantojis neatbilstošas kvalitātes betonu karnīzes bloku ietves plātnes un karnīzes bloku betonēšanai. Savukārt par pārvada uzturēšanu “Kauno tiltai” nepamatoti prasījis piemaksāt.
Departamenta direktors Vitālijs Reinbahs naktī uz 12. aprīli deva rīkojumu ikdienas tiltu un pārvadu uzturēšanas dienestam nekavējoties veikt bedru remontdarbus uz Deglava pārvada un pārņemt tā ikdienas uzturēšanu.
Departamentā arī norādīja – pēc līguma laušanas būvuzņēmumam piecu darba dienu laikā jāiesniedz visa dokumentācija par objektu un desmit dienu laikā jāatbrīvo būvobjekts.
“Turpmāka sadarbība ar AS “Kauno tiltai” Augusta Deglava objektā nav iespējama, jo uzņēmums ne vien izvairījās no līgumā noteikto prasību pildīšanas un izmantoja neatbilstošas kvalitātes materiālus, bet arī nepamatoti pieprasīja papildu finansējumu pārvada uzturēšanas darbiem, pretējā gadījumā draudot ar tā slēgšanu. Tāpēc, lai pašvaldībai novērstu finansiālu kaitējumu un nodrošinātu kvalitatīvu būvdarbu izpildi, līgumattiecības tika pārtrauktas, un jau šonakt pārvada uzturēšanas darbus uzsāka departaments,” uzsvēra Satiksmes departamenta direktors Vitālijs Reinbahs.
Šobrīd vēl nav zināms, kurš turpinās Deglava tilta remontdarbus. Iepirkuma procedūra ieilgusi, jo “Kauno tiltai” iesniegusi sūdzību. Departamentā norāda, ka uzvarētājs būšot zināms līdz aprīļa beigām.
Tilta atjaunošanā vēl atlicis nesošo konstrukciju remonts, seguma virskārtas ieklāšana gan brauktuvei, gan ietvei, kā arī deformācijas šuvju izbūve un citi noslēdzošie darbi.
Deglava tilta atjaunošanas pirmais etaps izmaksāja piecus miljonus eiro, savukārt otrā etapa izmaksas būs atkarīgas no būvnieku piedāvājumiem.
Augusta Deglava ielas satiksmes pārvada pārbūve tika uzsākta 2018. gadā, un to līdz šim pēc iepirkuma procedūras veica lietuviešu uzņēmums AS “Kauno tiltai”.