Remontdarbu dēļ no ceturtdienas uz Jūrmalas šosejas būs satiksmes izmaiņas - brauktuve Jūrmalas virzienā satiksmei tiks slēgta pilnībā, un satiksme notiks pa vienu brauktuvi, sadalot tās joslas abos virzienos. Būvdarbi uz Jūrmalas šosejas turpināsies līdz nākamā gada rudenim, skaidroja uzņēmumā "Latvijas Valsts ceļi" (LVC).
Maksimālais braukšanas ātrums remonta laikā būs 70 kilometri stundā. Vēl jārēķinās, ka ceļš naktīs nebūs izgaismots.
Uz Jūrmalas šosejas būvnieki strādā jau nedēļu. Mēneša laikā plānots pabeigt visus demontāžas darbus un jau jūlija beigās klāt pirmo jaunā asfalta kārtu. Būvnieku apvienība „A.C.B.” un „Binders” sola jau šogad pabeigt 60% līdz 70% no plānotajiem darbiem.
Valsts akciju sabiedrības "Latvijas valsts ceļi" valdes priekšsēdētājs Jānis Lange stāstīja, ka Jūrmalas šosejas pārbūve ir kopš neatkarības atjaunošanas vērienīgākais ceļu būves projekts.
Tas pilnībā tiek finansēts no valsts budžeta līdzekļiem. Tam tērēs 24 miljonus eiro.
Ilgāk remontu šis ceļš gaidīt nevarēja, uzsvēra Lange.
“Tā ir viena no būtiskākajām šosejām Latvijā ar visaugstāko intensitāti, kuras tehniskais stāvoklis pēdējos gados nav bijis tādā līmenī, lai mēs varētu vasaras laikā atļaut braukšanas ātrumu 100 km/h. Tieši otrādāk, ar satiksmes organizācijas inženieriem pēdējos gados mēs esam diskutējuši par to, vai vasaras periodā šeit nav jāuzstāda ātruma ierobežojums 70 km/h,” atzina Lange.
“Paldies Dievam, no tā mēs esam izvairījušies un līdzekļus esam atraduši,” piebilda Lange.
Satiksmes ministrs Tālis Linkaitis no Jaunās konservatīvās partijas sacīja, ka šajos budžeta apstākļos valsts izvēlas remontēt tos ceļus, uz kuriem ir lielākā satiksmes intensitāte.
Ik dienu vienā virzienā pa Jūrmalas šoseju aizbrauc vairāk nekā 20 000 automašīnu.
“Pēc remontdarbiem mēs sagaidām, ka oficiālais ātrums varētu būt 110 km/h. Un tas būtu pirmais posms Latvijā, kur šāds ātrums uz ceļa oficiāli tiks uzlikts,” sacīja ministrs.
Līdz tam autovadītājiem un viņu pasažieriem jārēķinās ar dažādām neērtībām. Piemēram, braucamā daļa tiks sašaurināta, satiksme notiks pa divām joslām katrā virzienā. Linkaitis aicināja būt iecietīgiem.
“Es atvainojos visiem šī ceļa lietotājiem, tuvāko divu gadu laikā jūs sajutīsiet neērtības. Diemžēl jāsamazina braukšanas ātrums, vai varbūt jāizmanto apkārtceļš, bet ticiet, tas ir tā vērts,” sacīja ministrs.
Ministrs uzsvēra, ka valsts iegulda līdzekļus, lai nākotnē braukšana būtu ērtāka un drošāka.
Tikmēr "Pasažieru vilciens" piedāvā Jūrmalā nokļūt ar vilcienu, lai izvairītos no sastrēgumiem.
Rīgas ielās sastaptie autovadītāji lielākoties atzina, ka pret remontiem izturas ar sapratni un rēķinās ar ilgāku braukšanas laiku. Tomēr daļa atzina, ka nesaprot, kāpēc vienlaicīgi tiek laboti tik daudzi ceļu posmi.
Kāda jūrmalniece sacīja: “Man, ja godīgi, es no Jūrmalas braucu, es šodien braucu 40 minūtes, ko es parasti braucu 12. Es nesaprotu, kāpēc jūnijā, jūlijā ir pilnībā jāremontē Jūrmalas šoseja, par pilsētu nerunājot.”
“Latvijas valsts ceļu” Satiksmes organizācijas pārvalde direktors Māris Zaļaiskalns aicināja rūpīgi sekot visām ceļa zīmēm un uz šosejas izvietotajām tāfelēm. Uz tām redzama brukšanas shēma.
Jo satiksmes ierobežojumi skars ne tikai uz un no Jūrmalas braucošos, bet arī tos, kuri dodas uz Liepāju un Babīti.
Šajos virzienos izveidotas divas apgriešanās vietas, kas ir satiksmi bremzējošs faktors.
Bet tas ļaus veikt manevrus optimālā veidā, sacīja Zaļaiskalns, uzsverot, ka plānotā satiksmes organizācija ir labākais iespējamais variants.
Pārbūve skars posmu no gājēju tilta iepretī Babītes ciematam līdz pieejām Jūrmalas caurlaižu punktam (13,41.-19,25. kilometrs).
Šosejas pārbūvē ar reciklētu veco asfaltu tiks pastiprināti ceļa pamati un uzklātas trīs jauna asfalta kārtas. Atjaunos arī nobrauktuves satiksmes mezglu ar Rīgas apvedceļu A5 (Salaspils–Babīte).
Būvdarbus veic piegādātāju apvienība "A.C.B" un "Binders" par līgumcenu 22,97 miljoni eiro (ar PVN), ko sedz valsts budžets. Eiropas Savienības finansējums ceļiem līdz 2020. gadam faktiski ir beidzies.
Uzņēmums “Latvijas Valsts ceļi” norādīja, ka nācies samazināt būvdarbu apjomu uz vietējiem autoceļiem, lai Jūrmalas šosejas remontu varētu atļauties.
Būvdarbiem ir atvēlētas 300 kalendārās dienas, un tie tiks pabeigti 2020. gadā.