Pēc velojoslu ieviešanas Bruņinieku ielā vairāki uzņēmēji apsver pārvākšanos

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem un 4 mēnešiem.

Noslēgumam tuvojas Bruņinieku ielas atjaunošanas darbi. Posmā no Krišjāņa Valdemāra līdz Avotu ielai izveidotas velojoslas abos virzienos, ko izmanto arvien vairāk velosipēdistu un elektrisko skrejriteņu braucēju. Uzņēmēju neizpratni gan raisījis risinājums kvartālā starp Čaka un Avotu ielām likvidēt gandrīz visas autostāvvietas. Rīgas domes Satiksmes departaments sola pievērsties šai problēmai.

Pēc velojoslu ieviešanas Bruņinieku ielā vairāki uzņēmēji apsver pārvākšanos
00:00 / 04:20
Lejuplādēt

Ar gumijas barjerām un plastikāta mietiņiem nodalītu velojoslu posmi Rīgā nav jaunums – tādi jau iepriekš izveidoti, piemēram, Lāčplēša ielā. Mērķis ir maksimāla drošība velosipēdistiem, skrejriteņu braucējiem. Šopavasar Bruņinieku ielā ieviestas nodalītas velojoslas abos virzienos no Krišjāņa Valdemāra līdz Avotu ielai. Tomēr traucēklis uzņēmējdarbībai iezīmējies ielas posmā no Avotu līdz Čaka ielai. Tur pēc jauna asfalta seguma ieklāšanas auto satiksmei atstāta tikai viena josla un likvidētas stāvvietas. Tādējādi vairāku uzņēmumu darbiniekiem un klientiem noteikumiem atbilstoša piebraukšana kļuvusi gandrīz neiespējama, jo vairāk nekā 400 metru garajā posmā brīvi pieejamas tikai pāris vietas īslaicīgai auto novietošanai.

„Tikko esam izlīduši no koronavīrusa grūtībām, jo arī mums bija mazāk klientu. Likās, ka jau sākam elpot, bet, redz, atkal problēmas ar klientu apkalpošanu, grimstam nost.

Man dažkārt ir tā, ka cilvēks atbrauc, es izskrienu uz ielas, paņemu to kafijas aparātu, un viņš brauc tālāk. Jo vienkārši nav, kur apstāties.

Tur drusku tālāk ir divas vietas auto novietošanai uz 30 minūtēm. Tas ir uz visu šo ielas posmu,” stāstīja kafijas un kafijas aparātu tirgotāja un servisa "Coffee Machine Service" vadītājs Jānis Urbo.

Viņš pauda prieku, ka iela beidzot izremontēta, taču jaunievedumu dēļ uzņēmējs nolēmis drīzumā pārcelt kafijas aparātu servisu vairākas mājas tālāk, kur radis iespēju izmantot pagalmā esošo stāvlaukumu. Arī tas nebūšot pārāk ērti, jo teritorija ir slēgta. Nākšoties, katram klientam ierodoties, iet ārā un atslēgt vārtus.

Uzņēmēji arī norādīja, ka izremontētajā ielas posmā ir trīs skolas. Mācībām atsākoties klātienē, problēmas uz ielas radīs arī katrs auto, kas piestās, lai izlaistu skolēnu.

Apgrūtināta arī internetā pasūtīto preču piegāde mājās, atkritumu izvešana un citi ikdienas procesi.

Bruņinieku iela Rīgā pēc rekonstrukcijas. 2021. gada jūnijs.
Bruņinieku iela Rīgā pēc rekonstrukcijas. 2021. gada jūnijs.

Šajā ielas posmā strādā arī apbedīšanas uzņēmums „Atvadas”, kura vadītājs Andrejs Račkovskis norādīja gan uz remonta laikā apskādēto ēku, gan satiksmes problēmām:

„Saprotiet, te tagad ir problēmas visam biznesam, ne tikai apbedītājiem. Taksometru vadītājiem, pārtikas piegādātājiem, jebkuram interneta veikalam, kurjeriem, ja vien tie nebrauc ar velosipēdiem.

Problēma sagādāta visiem. Man puiši no šejienes katru rītu ņem darba uzdevumus, un viņi fiziski nevar piebraukt, tos pašus zārkus iekrāmēt.”

Pēc uzņēmēju domām, nepareizs ir lēmums šajā ielas posmā nesašaurināt visai platās ietves, uz kā rēķina varētu pietikt vietas arī tik nepieciešamajām autostāvvietām. Račkovskis apsver visai radikālu risinājumu.

„Pirms dažām dienām es braucu citā vietā skatīties ofisu. Man klientiem arī nav, kur apstāties. Nevaru skriet katram atvērt vārtus, jo pa to laiku cits klients paliks ofisā vienatnē,” stāstīja Račkovskis. 

Uzņēmējiem sagādātās rūpes sola izvērtēt Rīgas domes Satiksmes departamentā. Vienlaikus ielas plānojumu nav paredzēts mainīt, turklāt nav bažu par milzu problēmām piegādes auto īslaicīgai novietošanai pie velojoslām un operatīvā transporta piekļūšanai šajās vietās. To apliecinot, piemēram, pielāgošanās jaunajām velojoslām Lāčplēša ielā, norādīja departamenta pārstāve Lelde Rudzika.

„Rīga skatās uz citām Eiropas galvaspilsētām un attīstību tajās. Arī Rīga vēlas ieviest drošu vidi gājējiem un velobraucējiem, tādēļ jaunais risinājums Bruņinieku ielā ir tieši tāds, kāds tas ir. Šis ir viens no pirmajiem šādiem projektiem virzībā uz to, ka Rīgas centrā prioritāte ir gājēji un velobraucēji, bet, jā, mēs skatīsim iespējas par papildu piegādes autostāvvietu izvietošanu,” norādīja Rudzika.

Pārliktie stabiņi Bruņinieku ielā Rīgā
Pārliktie stabiņi Bruņinieku ielā Rīgā

Bruņinieku ielas posmā saistībā ar vēl nepabeigtajiem remontdarbiem vērojamas arī citas problēmas – pagājušajā nedēļā neilgi pēc robežstabiņu uzstādīšanas tie pārlikti dažus centimetrus sāņus, lai uz velojoslas būtu iespējams apsteigt priekšā braucošo. Iedzīvotāji izsaka pārdomas, ka iepriekšējās stabiņu urbumu vietās pēc ziemas krāsies ūdens un asfalts būs sabojāts. Satiksmes departaments pirms pieņemšanas sola pievērst uzmanību darbu kvalitātei, kā arī turpmāk pirms ielu posmu pārveides vairāk uzklausīt iedzīvotāju viedokli. Šogad Rīgas centrā vēl arī Ģertrūdes ielā vairākos posmos uz brauktuves plānots noslīpēt bruģi velosipēdistu ērtībām.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti