Tikmēr Izglītības ministrija mierina – aprobācijas process domāts tieši tam, lai atrastu labāko iespējamo risinājumu.
Skolotāju darba samaksas jaunā modeļa aprobācija jeb pārbaude šobrīd notiek 60 skolās visā Latvijā. Un viena no mācību iestādēm, kura arī piekritusi piedalīties šajā procesā, ir Rīgas mūzikas internātvidusskola.
No Izglītības ministrijas atsūtītajās darba pienākumu un patērētā laika uzskaites lapās pretī visdažādākajiem pienākumiem pa minūtēm jāsaraksta cik daudz laika katram no tiem dienā tiek veltīts. Šādas tabulas skolotājiem būs jāaizpilda turpmākās četras nedēļas.
„Mēs nostrādājam 11-12 stundas vienā dienā apmēram. Man tā iznāca. Ja ir attiecīgi 7 – 8 kontaktstundas, papildus vēl ir darbs, ko tu dari – burtnīcu labošana, gatavošanās stundām, sarunas ar skolēniem, daudzu problēmu risinājumi, dežūras skolās – tas arī vēl nāk papildus,” stāsta Rīgas mūzikas internātvidusskolas mūzikas skolotāja Alda Šeļegovska.
Apkopojot anketas, ministrija uzzinās gan, cik stundu vajadzīgs izglītības programmu īstenošanai, gan kādiem pienākumiem pedagogi patērē visvairāk laika un cik bieži tos veic. Ministrija arī sola, ka brauks uz aprobācijā iesaistītajām skolām, lai katrai individuāli piemērotu jauno darba samaksas modeli un rastu veiksmīgāko variantu.
„Manuprāt, katrai reformai ir jānes pozitīvas pārmaiņas. Šajā gadījumā skolotāju atalgojumā. Un, ja skolotāji nav pārliecināti, ka tās būs pozitīvas pārmaiņas, tad tas ir tas, kas skolotājus satrauc šobrīd. Šobrīd tā ir neziņa. Tas ir galvenais vārds, jo skolotāji nezina, vai būs labāk,” saka Rīgas mūzikas internātvidusskolas mūzikas skolotāja Vēsma Grugule.
Arī Aldu pašreiz uztrauc, ka alga varētu sarukt. Viņa un kolēģi nedēļā strādā pat 60 stundas, bet jaunais modelis paredz 36 stundu darba nedēļu. Izglītības ministrija prasījusi papildu 36 miljonus eiro, lai skolotājiem jaunajā modelī varētu maksāt 709 eiro algu. Taču jautājumu joprojām daudz – vai valdība naudu piešķirs, kādi darbi būs apmaksāti šajās 36 stundās.
Turklāt 709 eiro ir mazāk, nekā saņem daļa skolotāju. Tāpat nav skaidrs, vai pietiks naudas piemaksām par skolotāju kvalitātes pakāpēm. Lielāka skaidrība varētu viesties pēc šī aprobācijas procesa pirmā posma noslēgšanās.