Pedagogi, kas piedalās šajā "eTwinning" skolu sadarbības projektā, ir no Čehijas, Beļģijas, Slovākijas un citām Centrāleiropas valstīm, kā arī no Somijas, Igaunijas un Latvijas. Šo pedagogu pieredze ārpustelpu mācību organizēšanā ir atšķirīga, jo arī vide un iespējas katrā no valstīm ir citas. Skolotājs no Somijas stāsta - jauniešiem ir jāzina, kas notiek tiem apkārt, un, piemēram, par Baltijas jūru viņš cenšas stāstīt ekskursijā pie jūras, nevis rādīt filmas par kaut ko tādu, kas atrodas sasniedzamā attālumā. Šī projekta laikā skolotāji strādā grupās un viņu mērķis ir radīt mācību projektus, kas īstenojami vairākās valstīs.
Mācību organizatori uzsver, ka pirmkārt, pedagogiem jāsāk ar statisku apzināšanos - kas ir pieejamā vide un kādas iespējas tā sniedz, otrkārt, kādas ir skolēnu vajadzības, tikai pēc tam jāplāno aktivitātes. Viens no izaicinājumiem ir mācību saturā iekļaut arī modernās tehnoloģijas.
“Šī ir jauna paaudze, ar ko šobrīd skolās strādājam, viņi grib strādāt pie datoriem, visu laiku rokās ir telefoni, tāpēc mums skolā ir jāsāk domāt par to, kā viņus pievērst reālās vides problēmām, likt kustēties un tās pašas tehnoloģijas izmantot dabā, gribu saprast, kā to izdarīt," teica Greta – skolotāja no Bulgārijas.
Savukārt Antti no Somijas saka: "Ārpus skolas telpām mācību vide un ritms ir pilnīgi citāds, varētu teikt, ka tā ir tāda lielāka dzīves baudīšana. Īpaši veiksmīgi var strādāt pie sadarbības veicināšanas skolēnu vidū, viņi rūpējas viens par otru un palīdz viens otram daudz vairāk, nekā esot klasē."
Pedagogi no Latvijas, Beļģijas, Bulgārijas, Čehijas, Austrijas, Somijas, Slovākijas, Ungārijas un Igaunijas šo mācību laikā vēlas saprast arī to, kā radīt jēgpilnas mācību ekskursijas, kas īpaši aktuāli būs jau mācību gada sākumā.