"Daugavpils satiksme" jau paziņojusi – trūkst darbinieku un iekārtu, lai pārbaudītu sertifikātus. Tāpat autovadītāju trūkuma dēļ būšot jāatceļ vairāki reisi. Līdzīga situācija esot bijusi arī pērn.
"Daugavpils satiksmes" tehniskais direktors Dmitrijs Rodinovs ("Saskaņa") skaidroja: "Mēģinājām atrast risinājumu. Tagad štatā klāt pieci šoferi, mēs palielinājām štatu sarakstu, bet tas negarantē, ka cilvēki un šoferi neslimo."
Otrkārt, trūkst ne tikai vadītāju, bet arī konduktoru, kā arī tehnikas, lai pilsētas autobusos un tramvajos atbilstoši Ministru kabineta uzdotajam noskenētu vakcinācijas sertifikātus.
Daugavpils domes izpilddirektore Sabīne Šņepste pauda:
"Nav šo sertifikātu nolasīšanas ierīču. Tāpat arī veicām aprēķinus un konstatējām, ka, veicot šādu pārbaudi, iekāpšana šajā transportā aizņems sešas minūtes, kas ir ilgs laiks."
Tāpēc Daugavpils domē trešdien varētu tikt skatīts priekšlikums, vai neatcelt maksas atvieglojumus vispār. Arī citās pilsētās vēl valda neskaidrība.
"Jēkabpils autobusu parka" Pārvadājumu daļas vadītāja Aija Vetere uzsvēra: "Mēs gaidām pašvaldības lēmumu, un atkarībā no tā mēs to pildīsim. Bet šobrīd tīri tehniski ir sarežģīti šos noteikumus izpildīt."
Bet "Rēzeknes satiksmes" valdes loceklis Viktors Borcovs teica: "Mēs ļoti ceram uz tehniskā risinājuma izstrādi ar NVD [Nacionālo veselības dienestu]. Savienot to ar "Rēzeknieša karti". Tad sertifikāts tiks iekļauts kartiņā no NVD datu bāzes."
Latvijas Lielo pilsētu asociācijas vadītājs Viktors Valainis (Zaļo un zemnieku savienība) norādīja: "Daugavpilī, piemēram, ir konduktori, bet citās pilsētās ir pīkstināmās kartītes, un nav starpība, vai ar konduktoriem vai kartītēm, vienā vai otrā gadījumā tur nevar [noteikumus] izpildīt. Tur jau ir tā problēma, ka tu nevari šos datus nodot pakalpojumu sniedzējam, ar likumu ir aizliegts šādus datus nodot."
Pilsētu pašvaldību pārstāvji trešdien iecerējuši to pārrunāt Satiksmes ministrijā.
KONTEKSTS: