Straujā pagriezienā Rīgā, no Lauvas ielas uz Kalna ielu, šorīt bija četras ekipāžas – astoņi inspektori no Ceļu policijas speciālo uzdevumu nodaļas, kā arī neuzkrītoša video kamera kā pierādījums. Jo apturēti par telefona lietošanu, autovadītāji to nomet un saka, ka nekā tāda nebija.
Šodien pieķertie gan neliedzas, taču arī par lielu pārkāpumu to neuzskata. “Kādreiz ir ekstra zvani, tad ir jāceļ. Ziniet, man ir liela pieredze. Un, ja ir taisns ceļš, nu, es neredzu problēmu, tas ir individuāli,” saka autovadītāja Jana.
“Manā mašīnā ir brīvroku sistēma, kas man automātiski ieslēdz ienākošos zvanus. Šī vienkārši nav mana mašīna. Tā ir apstākļu sakritība. Esmu vainīgs, atzīstu,” stāsta Viktors.
Brīdinājums vai 15 eiro naudas sods - tādi ir iespējamie soda veidi Latvijā piemērojami, ja autovadītāju pieķer pie stūres ar telefonu rokā. Ceturtdien stundas laikā inspektori noformēja desmit protokolus. Diviem vadītājiem, kas bija sodīti jau agrāk vai vainu neatzina, piemēroja naudas sodu, pārējie tika brīdināti.
Policijas statistika liecina, ka pie stūres ar klausuli rokā brauc divas trešdaļas mūsu vadītāju. Paši policisti atzīst - kamēr par runāšanu pie stūres nebūs arī soda punkti, šādiem reidiem būs maza jēga. Taču uz reālām izmaiņām var cerēt nākamgad, kad plāno grozījumus Administratīvo pārkāpumu kodeksā. “Kuru reizi mēs jau atpaliekam pat no kaimiņiem. Lietuvā sods ir līdz 86 eiro, Igaunijā līdz pat 400 eiro un tiesības nost. Mums tikai tagad tiek aktualizēts,” saka Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis.
Otrs jautājums, kas gan jau iekustināts, ir likuma papildināšana ar normu, ka jebkura ierīce, ne tikai mobilais tālrunis, ar auto vadīšanu nav savienojami. “To mums Tautsaimniecības komisija atbalstīja, ceram uz visas Saeimas atbalstu tagad, jebkura viedierīce būs aizliegta,” saka Krapsis.
Vairāki reidā aizturētie šoferi gan teica, ka tas ir nevis soda naudas, bet attieksmes jautājums.