Par braukšanu alkohola reibumā pērn apturēti vairāk nekā 2700 šoferi. Tas ir par teju 840 mazāk nekā 2019. gadā, bet audzis negadījumu skaits, ko viņi izraisījuši. Šodien Latvijas Televīzija pievienojās Valsts policijai dzērājšoferu reidā.
Apturētais šoferis Viktors saka, ka agresīvākus un bīstamākus šoferus ievērojis nav.
"Man liekas, ka nē. Otrādi, mierīgāki tomēr cilvēki palikuši uz ceļiem," saka Viktors, norādot, ka pats cenšas ievērot noteikumus.
Arī šoferis Olafs atzīst, ka viņam nav gadījies sastapt agresīvus braucējus, vismaz viņa maršrutā.
Šoferi alkohola reibumā pērn izraisījuši par 70 ceļu satiksmes negadījumiem vairāk nekā 2019. gadā, audzis arī agresīvo šoferu skaits.
Valsts policija iepriekš skaidrojusi, ka iemesli tam iespējami vairāki. Pandēmijas laikā policijai uzticēti jauni pienākumi un no pērnā gada arī vairs nepiemēro administratīvo arestu par braukšanu reibumā, kura atgriešana pēdējo mēnešu laikā vairākkārt apspriesta.
Policisti, ar kuriem LTV dodas pārbaudē, teic, ka, viņuprāt, risinājums dzērājšoferu problēmai nav administratīvais arests vai kāds bargāks sods. Vispirms būtu jārisina kadru trūkuma jautājums.
Policijā jau vairākus gadus trūkst darbinieku. Piemēram, līdz 2020. gada beigām kārtības policijā trūka 838 cilvēki, liecina “RE:Baltica”apkopotie dati.
"Es domāju, ka ne soda bargums kā tāds, bet teiksim neizbēgamība no soda vairāk apturētu vadītājus no braukšanas reibumā," norāda VP Satiksmes drošības pārvaldes jaunākais inspektors Dmitrijs Talajevs.
Pārbaudes laikā izrakstīti divi brīdinājumi, viens par drošības jostas nelietošanu, otrs par auto gaismu defektiem. Bet 30 eiro sods tika piestādīts kādam vadītājam, kurš apmācījis braukt savu paziņu, bet aizmirsis uzstādīt mācību “M” zīmi.