Ķirsis skaidroja, ka būtisks ieguldījums tam ir jaunam uzturētājam, kas ir "Rīgas satiksme". Līdz šim gadam e-talonu sistēmu apkalpoja uzņēmums "Rīgas karte", kura laikā izmaksas bija pat 22 miljoni eiro. Lai gan sistēma tagad ir sakārtota, iekārtas jau ir novecojušas. Tāpēc pašvaldība plāno iepirkumu jaunai sistēmai.
Ķirsis stāstīja: ""Rīgas satiksme" pirktu tādu pašu sistēmu, kā ir Tallinā vai Londonā. [Tā ir] Mākonī bāzēta informācijas pieeja. Tas nozīmē, ka informācija par katru pasažieri glabājas kaut kur internetā, un ir pilnīgi vienalga, kādā veidā tu pie tā mākoņa piekļūsti – var piekļūt ar bankas karti, ar savu ID karti, mobilo telefonu. Šobrīd e-talonu sistēma ir tāda, ka visa informācija glabājas tanī kartē, un, ja tu to pazaudē, tad tev jāiet taisīt jauna. Savukārt, ja ir mākonī bāzētā sistēma, tad tu tikai ar pāris klikšķiem uzspied, un viss ir izmainījies."
Lai ieviestu jauno kārtību, domei vispirms jāsagaida Finanšu ministrijas lēmums, kas izņēmuma kārtā biļešu sistēmu ļautu nereģistrēt kā kases aparātu, skaidroja Ķirsis, norādot, ka tāda kārtība ir "Pasažieru vilcienam". Pretējā gadījumā jaunā kārtība pašvaldībai izmaksās pārāk dārgi.
KONTEKSTS:
Rīgas domes Satiksmes komiteja atbalstījusi Rīgas sabiedriskā transporta biļešu reformu, kas paredz viena brauciena biļeti aizstāt ar laika biļeti, vienlaikus būtiski izdevīgākas kļūs mēnešbiļetes.
Jauno biļešu sistēmu plānots ieviest no šī gada 31. decembra. Tas tiek darīts ar nolūku, jo gadu mijā Rīgā sabiedriskais transports ir bez maksas. Līdz ar to tikšot iegūtas trīs naktis, kuru laikā visās biļešu tirdzniecības vietās varētu pagūt ievadīt jaunos datus, un no 2. janvāra jaunā sistēma varētu sākt strādāt.
Gala lēmums par "Rīgas satiksmes" biļešu cenu reformu jāpieņem Rīgas domes sēdē.