Kuras ielas un tiltus paredzēts remontēt šogad
Vieni no lielākajiem remontiem plānoti Brīvības ielas posmā no Bruņinieku ielas līdz Gaisa tiltam. Ņemot vērā, ka Brīvības iela ir maģistrālā iela, pa kuru brauc arī sabiedriskais transports, satiksme būs apgrūtināta. Tas jāņem vērā, plānojot ikdienas gaitas.
Remontdarbi plānoti arī īsajā, bet ārkārtīgi noslogotajā Merķeļa ielā no Centrālās stacijas līdz pat Brīvības ielai. Līdz ar remontiem Merķeļa ielā remontēt plānots arī Kalpaka bulvāri no Brīvības bulvāra līdz Valdemāra ielai. Arī pa šo ielu kursē sabiedriskais transports, kas remontu dēļ varētu kavēties.
Asfalts tiks mainīts arī visā Krasta ielas posmā no Salu tilta līdz Ogres ielai. Šī ziņa īpaši jāņem vērā visiem Ķengaraga iedzīvotājiem, kā arī tiem, kuri Rīgā iebrauc no Latgales puses.
Jau šogad sāks Salu tilta otrās kārtas renovāciju. Pagaidām gan nav zināms, kurā posmā. Iespējams, tā būs estakāde Lāčplēša ielas galā, iespējams, - posms Pārdaugavā.
Pārbūvi piedzīvos arī Deglava ielas un Brasas dzelzceļa pārvadi. Satiksmes departamentā gan sola, ka šie darbi cilvēku pārvietošanos Dziesmu svētkos īpaši neietekmēs.
Tāpat plānots sākt būvēt pārvadu Sarkandaugavā pār dzelzceļu Rīga – Skulte.
Nozīmīgi darbi gaidāmi arī pie pilsētas robežām. Jau tagad sākta pārbūve divos apļveida krustojumos – Lubānas ielas krustojumā ar Deglava ielu, kā arī Juglas ielas un Biķernieku ielas krustojumā iepretim topošajam lielveikalam IKEA.
Solījumus par darbu pabeigšanu nedod
Satiksmes departamenta amatpersonas skaidrus solījumus par remontdarbu pabeigšanu nedod.
“Skaidrs, ka tik apjomīgus darbus līdz 1.septembrim nebūs iespējams pilnībā pabeigt,” atzina Rīgas domes Satiksmes departamenta Satiksmes infrastruktūras pārvaldes priekšnieks Edmunds Valpēters.
“Mēs, protams, centīsimies, lai tie darbi, kas būs pabeigti, būtu ar pēc iespējas mazākiem satiksmes ierobežojumiem, bet skaidrs, ka kaut kādi darbi tiks veikti pēc 1.septembra, kā, piemēram, Salu tiltam un citiem Eiropas līdzfinansētajiem projektiem termiņš ievilksies vairāk nekā uz gadu,” klāstīja Valpēters.
Pēc departamenta aplēsēm visilgākie būs tiltu remontdarbi. Ātrāk tiks pabeigta ielu asfaltēšana. Stingrāka uzmanība šovasar tiks pievērsta gājēju drošībai būvdarbu vietās.
“Protams, ka vienmēr var kaut ko uzlabot. Pagājušajā gadā mēs runājām, ka attieksme arī no mūsu puses pret būvuzņēmējiem būs stingrāka nekā pirms diviem vai trijiem gadiem, un viņi to ir ņēmuši vērā un iegādājušies gājēju norobežojošās barjeras, un nopietni gatavojas sezonai,” stāstīja Edmunds Valpēters.
Tikmēr Rīgas domes opozīcijā nav pārliecības, ka arī šovasar Rīgas ielās nebūs haosa, kā tas bija jau aizvadītajā vasarā.
“Ja mēs skatāmies uz līdzšinējo pieredzi, tad ar [departamenta vadītāja Emīla] Jakrina kunga vadības gadiem iepriekšējā vasara bija kritiskāka nekā pirms tam. Ja vēl ticam Ušakova kunga apgalvojumiem, ka šogad darbi būs vēl grandiozāki, nekā tie bija iepriekšējos gados, tad pamats bažām ir,” uzskata Rīgas domes deputāts Vilnis Ķirsis (“Vienotība”).
Pašvaldības opozīcija vēlas sasaukt Satiksmes komitejas ārkārtas sēdi, kurā departamenta vadībai lūgs skaidrot, kā remontu laikā tiks organizētas satiksmes plūsmas.
Skaidras atbildes, ko darīt rīdziniekiem remontu laikā, nav arī pašā departamentā.
Viens ir skaidrs – satiksmes plūsma pilsētā būšot lēnāka un sastrēgumu vairāk. Lēnāk brauks arī trolejbusi un autobusi.
Departamentā pilsētniekiem iesaka ielu remontu laikā vairāk pārvietoties ar kājām un velosipēdiem.
Emīls Jakrins intervijā LTV "Rīta panorāmā" trešdienas rītā arī sacīja, ka būvnieki ir apsolījuši un gatavi pildīt solījumus investēt vairāk līdzekļu satiksmes organizācijā.