Uzņēmumā norādīja, ka divu gadu laikā kopš 2020. gada, kad RMS vērsās ar lūgumu pie Rīgas pašvaldības uzņēmuma "Rīgas satiksme" (RS) paaugstināt apakšuzņēmuma līgumā noteikto pakalpojuma cenu, kā to paredz noslēgtā līguma noteikumi, uzņēmuma kopējie zaudējumi ir sasnieguši vairāk nekā 4,45 miljonus eiro.
RMS valdes locekle Dace Aizupiete paziņojumā medijiem pateicās pasažieriem un darbiniekiem par uzticību un atvainojās par sagādātajām neērtībām, kas radītas apgrūtinātas maksātspējas apstākļos un pasludinot uzņēmuma maksātnespēju.
Aģentūra LETA vēsta, ka RMS nodrošināja pasažieru pārvadājumus Rīgā 11 maršrutos: Stacijas laukums–Vecdaugava, Jugla–Pļavnieki, Ķengarags–Purvciems, Centrālā stacija–Dreiliņi, Centrs–Ķengarags, Centrs–Ziepniekkalns, Centrs–Zolitūde, Centrs–Daugavgrīva, Mežciems–Šampēteris, Imanta–Pļavnieki un Mežciems–Paula Stradiņa slimnīca.
"Rīgas satiksme" no pirmdienas nodrošinās divus (303. un 336.) no tiem – no Mežciema līdz Šampēterim un no Pļavniekiem līdz Juglai caur Mežciemu,
jo tie nepārklājas ar "Rīgas satiksmes" sabiedriskā transporta nodrošinātajiem maršrutiem.
Rīgas vicemērs Vilnis Ķirsis ("Jaunā Vienotība") tviterī komentēja, ka RMS ir privāts uzņēmums, kas nodrošināja tikai 2,4% no pasažieru pārvadājumiem. Pēc viņa teiktā, uzņēmums nav bijis uzticams partneris. "RS pastāvīgi nodrošina sabiedriskā transporta pieejamību visā pilsētā, bet jau no pirmdienas RMS unikālos savienojumus aizvietos ar saviem autobusiem," norādīja Ķirsis.
RMS informēja, ka deviņu gadu laikā, no 2013. gada 1. maija līdz šī gada augustam, kad Rīgas pilsētas maršrutos sāka kursēt pirmie RMS ekspresbusi, uzņēmums ir pārvadājis 75,5 miljonus pasažierus. Savukārt RMS ekspresbusu vadītāji šajos gados Rīgas pilsētas maršrutos ir nobraukuši 102 508 978 kilometru, 3 434 493 stundu pārvadājot pasažierus ekspresbusu maršrutos.
Uzņēmumā informēja, ka vasaras sākumā RMS iesniedza pieteikumu par tiesiskās aizsardzības procesa lietas ierosināšanu, lai varētu norēķināties ar kreditoriem, tādējādi nodrošinātu pakalpojuma pieejamību un nepārtrauktību, jo uzņēmums cerēja, ka izdosies panākt vienošanos ar RS par pakalpojuma cenas paaugstināšanu.
RMS informēja RS, ka pasažieru plūsmas kritums par 70% Covid-19 pandēmijas laikā būtiski samazināja uzņēmuma ieņēmumus, tāpēc 2020. gada septembrī uzņēmums vērsās pie RS ar lūgumu paaugstināt apakšuzņēmuma līgumā noteikto pakalpojuma cenu. RS tam nepiekrita, vēloties iedziļināties izmaksu veidošanās procesā, pirms piekrist cenas izmaiņām. Minētais process ieilga, līdz ar to jautājums tūlītēji netika atrisināts. Tādēļ tā risināšanai 2021. gada 20. maijā tika izveidota ekspertu komisija, kura izskatīja pakalpojuma cenas palielināšanas pamatotību. Vienlaikus RMS Covid-19 laikā atbalstu ne no valsts, ne pašvaldības nesaņēma.
Uzņēmumā informēja, ka tikai 2022. gada 13. aprīlī tika sniegts ekspertu komisijas atzinums, kurā secināts, ka pieprasījums veikt pakalpojuma maksas izmaiņas pamatā ir pamatots un ka RS ir pamats pārskatīt pakalpojumu maksu, nepieciešamības gadījumā izmaksas pamatojot ar izmaksu apliecinošiem dokumentiem. Informācija par to, kāda tieši izmaksu pozīcijas pamatotība RS ieskatā nav bijusi pietiekoša, no RS netika saņemta, kā arī netika izskatīti RMS atkārtoti iesniegtie izmaksu pamatojošie dokumenti.
RMS paziņojumā medijiem raksta: "Pat ja starp RS un RMS ir bijušas domstarpības par līguma izpildi citos aspektos, tas neattaisno RS līguma neizpildi, kas faktiski ir novedusi RMS pie maksātnespējas. Divu gadu laikā ir gūta pārliecība, ka tas darīts ar nodomu un jebkuri argumenti un trūkumi līguma izpildē piemeklēti par attaisnojumu prettiesiskam atteikumam veikt izmaiņas pakalpojuma cenā. Pat pēc šā gada jūnija mēnesī iesniegtajiem degvielas izmaksu rēķiniem RS tie nav šķituši par pietiekamu pamatu, lai atzītu degvielas cenas kāpumu un šo izmaksu pieauguma ietekmi un nepieciešamību pārskatīt RMS pakalpojuma cenu.
Vasaras vidū ar RS tomēr bija panākta vienošanas par iespējamu līguma izbeigšanu un maršrutu pārņemšanu.
Tomēr pēdējā brīdī RS valde ir pieņēmusi citu lēmumu, kas noveda pie tā, ka no šodienas pakalpojums vairs nebūs pieejams. Šādu lēmumu ir pieņēmis maksātnespējas administrators."
KONTEKSTS:
SIA "Rīgas mikroautobusu satiksme" dibināta 2012. gada 24. oktobrī un nodrošināja pasažieru pārvadājumus Rīgas pilsētā 11 dienas maršrutos ar 78 ekspresbusiem.
Jau ziņots, ka saasinājušās pašvaldības uzņēmuma "Rīgas satiksme" un "Rīgas mikroautobusu satiksme" attiecības.