Gada beigās daļu stāvvietu varētu slēgt, ja to īpašnieki nesakārtos situāciju atbilstoši prasībām, apliecināja Rīgas pilsētas būvvalde vadītājs Inguss Vircavs.
Savukārt domes Drošības, kārtības un korupcijas novēršanas jautājumu komitejas priekšsēdētājs Dainis Turlais nenoliedza, ka nākotnē varētu liegt arī auto novietošanu iekšpagalmos. Viņš to pamatoja ar iedzīvotāju vēlmi pagalmus izmantot citiem mērķiem, turklāt nepieciešams nodrošināt operatīvo transportu piekļuvi ēkām. Līdz ar to risinājumi automašīnu novietošanai jāmeklē ārpus māju pagalmiem.
“Arī autostāvvieta, kas ir izbūvēta neatbilstoši apbūves noteikumiem, patvaļīgi izbūvēta, tā ir inženierbūve. Kaut arī īpašnieks saka, ka neko tur nav asfaltējis, nav neko darījis, tomēr tā ir patvaļīga būvniecība, jo autostāvvietai ir noteikta funkcija un prasības, kādām tai ir jāatbilst,” skaidro Vircavs.
Turlais arī norādīja, ka ar liegumu novietot auto pagalmos varētu tikt dots signāls komersantiem par stāvvietu nepieciešamību. Arī pašvaldības policija varētu stingrāk kontrolēt situāciju pagalmos: “Policija atzīst, ka līdz šim ļoti liberāli uzvedusies par neatļautu auto stāvēšanu pagalmos. Mums nekas cits netiek, kā likt stingrāk kontrolēt.”
Tikmēr Rīgas pašvaldības policijas priekšnieks Juris Lūkass norādīja, ka sākotnēji šis jautājums ir jāsakārto un tad var prasīt no iedzīvotājiem ievērot stingrāku kārtību. Līdz ar to pagaidām policija negrasās aktīvāk vērsties pret auto novietošanu pagalmos. Pašlaik policija dodas pārbaudēs uz pagalmiem, ja par to ir sūdzības.
Jau ziņots, ka Rīgas pilsētas būvvalde sākusi slēgt virkni autostāvvietu pilsētas centrā. Tā konstatēja, ka no 112 pārbaudītajām stāvvietām 70 neatbilst pašvaldības apbūves noteikumiem. Līdz šim darbība pārtraukta piecās autostāvvietās. “Rīgas satiksme” nenoliedz, ka, pieaugot konkurencei, varētu palielināt savu stāvvietu tarifus.