Par kopīgiem lielajiem iepirkumiem, kuros ir nepieciešams sagādāt vienāda standarta iekārtas vai materiālus, atbildēs triju Baltijas valstu kopīgais uzņēmums "RB Rail", savukārt par iepirkumiem vietējiem "punktu objektiem", piemēram, centrālās dzelzceļa stacijas un lidostas stacijas būvniecības iepirkumiem atbildēs Latvijas SIA „Eiropas Dzelzceļa līnijas”.
"RB Rail" vadītāja Rubesa uzsvēra, ka vēlas "nomierināt visus piegādātājus" –
iepirkumos varēs piedalīties visi, kas kvalificējas. Rubesa pauda, ka trijās valstīs projekta ietvaros ieguldīs daudz naudas, un ir svarīgi, lai šī nauda atgrieztos šo valstu ekonomikā,
bet vietējiem piegādātājiem, lai piedalītos konkursos, būs arī iespēja sadarboties ar varbūt labākajiem uzņēmumiem Eiropā.
Uzņēmējiem jāatrod iespējas, kā var veidot alianses, lai var nodrošināt tādu kompetenču centru, kas ir prasmju bagāts un šo pieredzi varēs nodot tālāk, norādīja Rubesa.
To, ka starp piegādātājiem būs cīņa par iepirkumiem, atzina arī SIA "Eiropas Dzelzceļa līnijas" Attīstības un sadarbības departamenta direktors Agnis Drīksna. Viņš arī norādīja, ka ir skaidrs - būs nepieciešami uzņēmēji, kas var izdarīt darbus uz vietas, piemēram, smiltis jāved no tuvākā pieejamā piegādātāja, jo smilšu cenā lielākā sastāvdaļa ir piegādes izmaksas.
"Visu, kas Latvijā pieejams un iespējams, to izmantos," prognozēja Drīksna.
Rubesa atzina, ka zināmos termiņos projekta realizācijā "esam atbīdījušies", bet kavējumi "nav tik satriecoši, lai tos nevarētu atgūt". Viņa optimistiski raugās uz turpmāko darbu realizāciju.
Līdz piektdienai, 30.septembrim, deviņām institūcijām no visām trim Baltijas valstīm ir jāparaksta līgums par "Rail Baltica" dzelzceļa līnijas izbūvi un finansēšanu. Raidījumā Rubesa apliecināja, ka otrdien, 27.septembrī, līgumā "uzliks pēdējos punktus uz "i"" un līdz piektdienai tas tikšot parakstīts no Baltijas valstu iesaistītajām institūcijām.
Balstoties uz līgumu, valstis izveidos vienotu standartu iepirkuma lapām. Līdz gadu mijai būs skaidri iepirkumu un iesniegšanas termiņi. Mēneša laikā notiks valdes rekrutēšanas process - "Rail Baltic" valdei nepieciešami trīs jauni locekļi.
Tāpat 7.novembrī noslēgsies starptautiskais metu konkurss, kas ietver Rīgas vēsturisko centrālo dzelzceļa staciju un tās infrastruktūru,
uzbērumu no Dzirnavu līdz Krasta ielai un plānoto "Rail Baltica" dzelzceļa tiltu pāri Daugavai izbūvi, raidījumā informēja SIA „Eiropas Dzelzceļa līnijas” Attīstības un sadarbības departamenta direktors Agnis Drīksna.
Jau ziņots, ka "Rail Baltica" projekts paredz Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs. Latvijai tas izmaksātu 1,27 miljardus eiro, bet visās trīs Baltijas valstīs kopā - 3,68 miljardus eiro. Eiropas Komisija (EK) varētu līdzfinansēt vairāk nekā 80% no kopējām projekta izmaksām.
Triju Baltijas valstu kopuzņēmuma "RB Rail" valdes priekšsēdētāja Baiba Rubesa iepriekš atzina, ka ātrgaitas dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" būvniecības sagatavošanas darbus Latvijā un Igaunijā plānots uzsākt 2018.gadā, bet reāla dzelzceļa līnijas izbūve varētu sākties 2019.-2020.gadā.