Četras papīra receptes četru elektronisko vietā. Cita varianta, kā tikt pie zālēm, šoferim Arvīdam Timmam nav - asinsspiediens streiko: “Es par autobusa vadītāju strādāju, man vajag būt spiedienam kārtībā!”
Viņa vadītais autobuss nevar daļēji braukt, daļēji ne. Bet e-veselībai tā gadās regulāri.
Trešdien Tukuma vienīgajā diennakts aptiekā gandrīz visi pacienti atkal nāca ar papīra receptēm - drošībai, lai zāles dabūtu.
Ģimenes ārsti solīja e-veselību boikotēt vispār, ja trešdien tās darbību neatjaunos. Pēc divu dienu agonijas sistēma atkal strādā. Taču vēl otrdien izmisums bija visiem.
“Cilvēki nāca izņemt izrakstītās zāles, kā nekā ir arī mēneša vidus, tas ir aktīvākais periods, un e-veselība nestrādāja, bija ļoti apgrūtināta. Centāmies palīdzēt,” stāstīja farmaceita asistente Vinita Binava-Binaus.
Īpaši skarbi tas iegrieza cilvēkiem no laukiem, kuri speciāli brauca uz Tukumu pēc zālēm.
“Tam cilvēkam, kurš no laukiem atbraucis, un autobuss iet atpakaļ... Tā ir milzīga problēma,” uzsvēra aptiekas vadītāja Agnese Ritene.
“Aicinām visus šos atjauninājumus, kas tiek veikti, vai sistēmas darbības uzlabojumus, tos veikt pa nakti, nevis pa dienu. Un aicinām risināt šo situāciju ātrāk!” aicināja Ritene.
Nacionālajā veselības dienestā skaidroja, ka pusotras diennakts dīkstāve ir līdz šim ilgākais pārrāvums e-veselības darbībā.
“Brīvdienās tika veikti sistēmas uzlabošanas darbi, tie ir regulāri, par ko tika informēti lietotāji. Iespējams, ka tieši šo darbu laikā ir notikusi kļūme,” atzina dienesta pārstāve Sintija Gulbe.
Tagad dienestā vētī, kā vaina tā bija, taču, visticamāk, šoreiz traucējumi radušies pašu Nacionālā veselības dienesta darbinieku dēļ.
Neviens ar informācijas tehnoloģijām saistīts uzņēmums par e-veselības uzraudzību vairs nerūpējas.
Izsludinātais konkurss beidzās bez rezultāta. Sistēmas uzraudzīšana un atjaunošana palikusi dažu cilvēku ziņā. Līdz šim e-veselības izveidei iztērēti 14,5 miljoni eiro un tuvākajos trīs gados plāno investēt vēl 5 miljonus.