Jaunais elektrovilciens tiek vests, sadalīts pa daļām, četrās apsargātās kravas automašīnās – pirmajā no ražotnes Pilzenē tiek vesta ritošā daļa, otrajā no ražotnes Ostravā tiek vestas jumta sastāvdaļas, savukārt trešajā un ceturtajā – pirmie divi no četriem elektrovilciena vagoniem.
Tika plānots, ka ritošā daļa Rīgā tiks nogādāta 21. jūnijā, jumta sastāvdaļas – 22. jūnijā. Vagoni, kurus lielo gabarītu dēļ pārvieto tikai naktīs, lai pēc iespējas mazāk traucētu satiksmi, Latvijas galvaspilsētu sasniegs 23. jūnijā agri no rīta. Atlikušos divus elektrovilciena vagonus piegādās jūnija pēdējā nedēļā.
Pārvietošana no Čehijas notiek caur Poliju un Lietuvu. Satiksmes ministrs Tālis Linkaits ("Konservatīvie") intervijā Latvijas Radio zināja teikt, ka pirmie vagoni pašlaik ir Polijas-Lietuvas robežas tuvumā un Rīgā tiek gaidīti ceturtdien, 23. jūnijā. Viņš aicināja interesentus sagaidīt un apskatīt jaunos vagonus Rīgas vagonu parkā.
Pēc nogādāšanas Rīgā ekspertu komanda vilcienu samontēs. Tad vairāku mēnešu garumā izmantos dažādām pārbaudēm uz Latvijas dzelzceļa infrastruktūras, pārliecinoties par elektrovilciena atbilstību drošības un citiem standartiem.
"Škoda Vagonka" sadarbojas ar partneri no Latvijas, kas palīdzēs vilcienu gala montāžā. Vilcienu uzmontēs uz platsliežu ratiņiem, uz jumta uzstādīs elektroiekārtas un veiks visus nepieciešamos darbus, lai varētu sākties vilciena testēšana. Tāda pati procedūra tiks veikta arī pārējiem vilcieniem, kuri tiks atvesti.
Elektrovilciena testēšanu uz Latvijas dzelzceļa infrastruktūras plānots sākt augustā.
AS "Pasažieru vilciens" visus 32 elektrovilcienus saņems līdz 2023. gada beigām. Katrs no tiem sastāvēs no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums būs 109 metri. Katrā vilcienā būs sēdvietas 436 pasažieriem. Vilcienos būs viena līmeņa iekāpšana no pasažieru platformām.
Pēc jauno elektrovilcienu iegādes AS "Pasažieru vilciens" varēs ieviest intervāla grafikus visos elektrovilcienu maršrutos. Tas nozīmē, ka darba dienu rītos un vakaros, kas tradicionāli ir noslogotākais laiks, vilcieni kursēs ik pēc 15 līdz 20 minūtēm. Paredzēts, ka ar jaunajiem vilcieniem izpildīs reisus Aizkraukles, Tukuma, Skultes un Jelgavas virzienā.
KONTEKSTS:
Līgums par 32 jaunu elektrovilcienu piegādi, ko "Pasažieru vilciens" un "Škoda Vagonka" parakstīja 2019. gada vidū, paredzēja, ka pirmie vilcieni tiks piegādāti 2022. gada pirmajā pusgadā, bet līdz 2023. gada beigām pasažieru pārvadājumi tiks veikti jau ar visiem 32 jaunajiem vilcieniem.
Vēlāk piegādes termiņš pagarināts - pirmie 23 elektrovilcieni tiks piegādāti 2023. gada pirmajā pusgadā, atlikušie deviņi – nākamā gada 4. ceturksnī.
Ministru kabinets atbalstīja valsts budžeta ilgtermiņa saistības 255,889 miljonu eiro apmērā "Pasažieru vilciena" elektrovilcienu iepirkuma finansēšanai.