Tilts par Salacas upi Salacgrīvā ietilpst "Via Baltica" autoceļa sastāvā un ikdienā to šķērso neskaitāmas kravas automašīnas no dažādām Eiropas valstīm. Jau pirms desmit gadiem novērtējot tā tehnisko stāvokli, secināts, ka tiltu nepieciešams rekonstruēt.
"Zem ūdens esošie balsti pirms 10 gadiem bija minēti kā izskaloti, – tas, par ko es visvairāk uztraucos. Tā vizuālā daļa, betons atlupis, tas nenozīmē, ka tilts var sabrukt, bet bažas ir par konstrukcijām," sacīja Salacgrīvas novada ceļu un apsaimniekojamās teritorijas speciālists Kristaps Ēdolfs.
Tomēr tilts pieder vietējai Salacgrīvas pašvaldībai, kurai nav tik ievērojamu līdzekļu, lai saviem spēkiem remontu paveiktu.
"Ieguldījumi šajā tiltā ir vairāki miljoni. Pat neizvērtējot tehnisko projektu un nesākot sarunas ar būvniekiem, skaidrs, ka tie būs lieli līdzekļi," sprieda pašvaldības pārstāvis.
Šobrīd abpus tiltam notiek Salacgrīvas tranzītielas rekonstrukcija. Šķērsojot tiltu, jāievēro distance 30 metri, bet autovadītāji to neievēro, tādā veidā radot papildu slodzi tiltam.
"Labi, ja vieglās mašīnas to neievēro, bet, ja tās ir smagās automašīnas, tad šī tonnāža ir pārāk liela," vērtēja Ēdolfs.
Arī Valsts policija kontrolē automašīnu plūsmu uz tilta. Inspektore Laura Logina-Lucava atzina, ka autovadītājiem noteikto distanci ievērot nesanāk.
Tikmēr jau pirmdien darbu sāks speciālisti, lai no jauna vērtētu Salacas tilta tehnisko stāvokli.
Salacgrīvas novada pašvaldība jau vērsusies SM ar lūgumu rast iespēju valstij finansiāli iesaistīties tilta rekonstrukcijas projektā. SM atbildējusi – Salacas tilta remonts ir Salacgrīvas pašvaldības atbildības un kompetences jautājums. Līdz ar to jautājums par šī nedrošā tilta nākotni ir neskaidrs.