Otrdien plkst. 21.08 VUGD saņēma izsaukumu uz Ostas ielu Salacgrīvā, kur dega šķelda. Ierodoties notikuma vietā, ugunsdzēsēji glābēji konstatēja, ka uzņēmuma darbinieki jau bija sākuši to dzēst un, izmantojot uzņēmuma traktortehniku, tika veikta gruzdošās šķeldas pārkraušana.
Saskaņā ar VUGD aplēsēm uguns izcēlusies 30 tūkstošu kubikmetru lielā krāvumā.
Pirmās pazīmes par to, ka notiek gruzdēšana, Salacgrīvas termināļa darbinieki pamanīja jau otrdien, 5. novembra, pēcpusdienā šķeldas pārkraušanas darbu laikā. Kad sākuši arī kustināt šķeldu, lai atrastu aizdegšanās vietu, tad uguns dabūjusi vilkmi.
“Ierodoties notikuma vietā, bija liels piedūmojums, kas traucēja izvērtēt to, cik daudz resursu nepieciešams. Kopā ar termināla pārstāvjiem izsludinājām izsaukumu Nr.3, kas nozīmē, ka iesaistītas četras autocisternas, jo idejiski šāds ugunsgrēks var likties vienkāršs, bet vajag lielus resursus, lai to nodzēstu,” skaidroja Salacgrīvas VUGD posteņa komandieris Kārlis Broms.
Osta norāda, ka aizdegešanās ir normāla lieta, kad šķelda sāk žūt.
“Es to negribētu nosaukt par ugunsgrēku. Tā ir gruzdēšana, kura aizdegās tad, kad to perēkli paver vaļā. Šad un tad tas notiek, un katram ar to jārēķinās, ka pie lielām kaudzēm šķelda, kūdra sāk gruzdēt. Jautājums ir nevis vai, bet kad viņa sāks gruzdēt,” norādīja Salacgrīvas ostas pārvaldes vadītājs Ivo Īstenais.
Ugunsgrēka dzēšanā trešdien iesaistījās arī Ainažu brīvprātīgo ugunsdzēsēju biedrības pārstāvji. Papildspēki ieradās arī no Alojas, Mazsalacas un Saulkrastiem.
Trešdien ap pusdienlaiku Salacgrīvas ostas kapteinis Normunds Tiesnesis ziņu aģentūrai LETA pastāstīja, ka Salacgrīvas ostas teritorijā ir izdevies ierobežot šķeldas kaudzes degšanu. Ugunsgrēks esot likvidēts, bet kaudze joprojām gruzd.
Ugunsgrēks nav apdraudējis ne cilvēkus, ne apkārtējos īpašumus.
Ziemeļu, ziemeļaustrumu vējš dūmus pūtis jūras virzienā, nevis uz pilsētu.
Ostas kapteinis nevarēja pateikt zaudējumu apmēru.
Uzņēmumā, kura teritorijā degšana sākusies, norāda, ka zaudējumu apmēru noteiks tas, cik daudz šķeldas sadedzis.
"Aptuvenie zaudējumi, grūti spriest. Viss ir atkarīgs, kā pēc tam šķeldu var realizēt. Kopējie zaudējumi mums pašiem ir tīri tehnikas izmantošanā," teica "Salacgriva Nord Terminal" vadītājs Andris Bērziņš.
Šķeldas kaudze krāta visu vasaru, un tikai vēlā rudenī, kad sākas apkures sezona, to sāk eksportēt uz Zviedriju un Somiju.
Šķelda glabājas SIA "Salacgrivas Nord terminālī".
? Plkst. 21.08 @ugunsdzeseji saņēma izsaukumu uz Ostas ielu Salacgrīvā, kur dega šķeldu kaudze. Šobrīd ugunsdzēsēji glābēji, izmantojot uzņēmuma traktortehniku, veic gruzdošās šķeldas pārkraušanas un liešanas darbus. https://t.co/uoGlwXTNv3 pic.twitter.com/J14zsSFpsC
— LTV Ziņu dienests (@ltvzinas) November 5, 2019
Tiek pieļauts, ka dzēšanas darbi turpināsies vēl vairākas dienas.
KONTEKSTS:
Salacgrīvas ostā šogad astoņos mēnešos šķelda pārkrauta 47 767 tonnu apmērā, kas ir pieaugums par 59,6% salīdzinājumā ar pagājušā gada attiecīgo periodu, liecina ziņu aģentūras LETA arhīvs.