Satiksmes eksperts: Stabiņi ielās nav slikts risinājums, tomēr nebūtu jāpārspīlē

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem un 4 mēnešiem.

Plastmasas stabiņi kā satiksmes organizācijas risinājums Rīgā pieņemts kā "panaceja", un kāds ar tiem ir ļoti aizrāvies – tā ļoti straujo plastmasas stabiņu uzrašanos Rīgā komentēja satiksmes organizācijas eksperts Oskars Irbītis.

Satiksmes eksperts par plastmasas stabiņiem Rīgas ielās
00:00 / 00:53
Lejuplādēt
Viņš skaidroja, ka risinājums nav slikts, tomēr ar to nav jāpārspīlē, jo jau šobrīd Rīgā esot vietas, kur tie izvietoti pilnīgi nepamatoti.

Viņaprāt, labs piemērs ir ar situāciju Torņakalnā, kur stabiņi sākotnēji izvietoti bez atbilstošas satiksmes modelēšanas, tādēļ pēc to uzstādīšanas garie satiksmes autobusi nav varējuši veikt pagriezienu.

Irbītis norādīja: "Tas, ko es redzu šobrīd, – tie, kuri liek šos stabiņus, ir aizmirsuši, ka, pirmkārt, ne visur tie palīdz. Otrkārt, ir jāpadomā, vai šie stabiņi tiešām šajā konkrētajā vietā ir vajadzīgi un vai tie ir izvietoti atbilstoši visu transporta līdzekļu gabarītiem, kuri brauc pa konkrēto ceļu."

Viņš arī mudināja padomāt, par to, kas būs ziemā. "Vai tiešām mūsu sniega tīrīšanas tehnika ir piemērota šādiem risinājumiem? Šis kopējais Rīgas satiksmes problēmu risinājums ir salīdzinoši haotisks un nepārdomāts," pauda Irbītis.

Viņš uzsvēra, ka vajadzētu plānošanu veikt tālredzīgāk, turklāt ir daudz iespēju veikt datormodelēšanu, kur būtu iespējams pareizi un efektīvi saplānot ceļus un izveidot visiem ērtu un piemērotu satiksmi.

Rīgas vicemērs stabiņus sauc par ātru un ērtu risinājumu

Savukārt Rīgas domes vicemērs un par satiksmes jautājumiem atbildīgais Vilnis Ķirsis ("Jaunā Vienotība") otrdienas rītā intervijā Latvijas Radio norādīja, ka stabiņi, kas atdala velojoslu vai ietvi no braucamās daļas, ir ātrs un ērts risinājums, kura ieviešana balstīta ceļu satiksmes negadījumu statistikā galvaspilsētā.

Vienlaikus viņš atzina, ka nākotnē ir jādomā par ilgtermiņa infrastruktūras izveidi un piekrita, ka risinājums uz Āgenskalna un Torņkalna robežas, kur stabiņu dēļ bija apgrūtināta sabiedriskā transporta kustība, bija neveiksmīgs, tāpēc pašlaik notiek risinājuma pārplānošana.

Ķirsis norādīja, ka Rīgā ik gadu notiek pusotrs tūkstotis ceļu satiksmes negadījumu, turklāt bojāgājušo un smagi cietušo statistikā redzams, ka vairāk nekā 70% ir kājāmgājēji un no atlikušajiem vēl puse ir mazāk aizsargātie satiksmes dalībnieki,

tāpēc viņš pauda cerību, ka, līdzīgi kā ārvalstīs, šis risinājums varētu palīdzēt mazināt uz galvaspilsētas ceļiem cietušo skaitu.

Viņš arī pauda, ka Rīgā jau vairākus gadus izmantoti stabiņi, bet šogad tie novietoti pilsētas centrā, kas, iespējams, bija pamanāmāki.

Ķirsis minēja, ka stabiņi Tērbatas ielā ziemas laikā varētu tikt noņemti, jo to novietošana šajā vietā saistīta ar vasaras ielas projektu. Viņš atzina, ka tas ir pagaidu risinājums, kur ar ātriem līdzekļiem var panākt rezultātus, kurus Rīgas pašvaldības atbildīgie cer redzēt arī ceļu satiksmes negadījumu statistikā. Tomēr nepieciešams izstrādāt ilgtermiņa infrastruktūru.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti