Kā norāda skolas direktore, apstiprinātie Ministru kabineta noteikumi paredz kārtību, ka vecāki skolas padomē var izvērtēt, vai skolotāja metodes un izmantotie mācību līdzekļi atbilst tikumiskās attīstības nodrošināšanai.
Lai gan izglītības ministrs Kārlis Šadurskis (“Vienotība”) uzsver, ka galvenais atbildīgais skolā ir direktors un skolu padomes lēmumiem ir tikai ieteikuma raksturs, Aija Melle saredz riskus skolotāja brīvībai.
“Vecāku tāda tieša iejaukšanās mācību procesā, manuprāt, ir absolūti nevēlama. Tādā gadījumā mēs apšaubām pedagoga profesionalitāti un arī pedagoga atbildību.
Ja mēs gribēsim šādā veidā kontrolēt, kādus materiālus skolotājs izmanto stundā, mēs sējam kaut kādas šaubas, kaut kādas bailes. Skolotājs baidīsies izmantot materiālus no dzīves, un diez vai mēs tādu skolu vēlēsimies. Šis jautājums – skolas padomei kontrolēt, iejaukties mācību procesā – es domāju, ka tā nav skolas padomes un vecāku kompetence,” norāda Melle.
Vēstīts, ka Saeima pagājušā gada jūnijā atbalstīja pretrunīgi vērtētos Izglītības likuma grozījumus, kas tostarp paredz pienākumu skolām nodrošināt izglītojamā tikumisko audzināšanu, kas atbilst Satversmē ietvertajām un aizsargātajām vērtībām, īpaši tādām kā laulība un ģimene.
Vienlaikus valdībai tika uzdots noteikt izglītojamo audzināšanas, arī valstiskās un tikumiskās audzināšanas vadlīnijas skolās. Šogad jūlija vidū valdība akceptēja tā sauktās tikumiskās audzināšanas vadlīnijas, kur kā būtiskākie izglītojamo audzināšanā izkopjamie tikumi ir atbildība, centība, drosme, godīgums, gudrība, laipnība, līdzcietība, mērenība, savaldība, solidaritāte, taisnīgums un tolerance.