Autobuss Ropaži–Rīga pietur Pērnavas, Tallinas, Matīsa, Blaumaņa ielas pieturvietās, taču norādes nav. Arī, braucot uz Ropažiem, nav skaidrs, kurā pieturvietā starppilsētu autobuss pieturēs. Ne maršruta sarakstu, ne autobusu numuru.
Pasažieris Andrejs Ploriņš izmanto starppilsētu autobusu Ropaži–Rīga: “Es zinu, ka tas kursē pa Čaka ielu, un eju pa pieturām. Agrāk biju pieradis, ka tur ir piepilsētas autobusu numuri. Nav. Nu, labi šeit nav, laiks vēl ir, iešu uz nākošo, bet tur arī nav. Un tā tu ej un meklē.”
Kas pēkšņi ir mainījies, un kāpēc pasažieriem nākas minēt, kurā pieturā varēs autobusā iekāpt, bet kurā ne?
Skaidro Autotransporta direkcijas pārstāve Zane Plone: “Kustības sarakstus pieturās izvieto pārvadātājs, bet tos izvieto tikai tajās pieturās, kas ir oficiāli iekļautas šajā maršrutu kustības sarakstā. Attiecīgi tikai šajā pieturās pārvadātājs drīkst apstāties. Runājot par maršrutu Rīga–Ropaži, tad šajā maršrutā Čaka ielā ir iekļauta tikai viena pietura ar nosaukumu “Blaumaņa iela”. Un šajā pieturā ir gan kustības saraksts izvietots, gan maršruta numurs, gan nosaukums, gan laiki, cikos autobuss kursēs.
Bet citas pieturas Čaka ielā šajā kustības sarakstā nav iekļautas, un tas nozīmē, ka autobuss faktiski tur apstāties nedrīkstētu. Bet, ja šoferis to dara, tad, acīmredzot, šoferis vienkārši nāk pretī, lai pasažieriem būtu ērtāk.”
Tātad pasažieriem jābūt priecīgiem, ka autobuss vispār pietur kādā no šīm neoficiālajām pieturvietām un par maršruta numuru norādēm pat nav ko cerēt?
“Acīmredzot pēc jūsu sižeta sanāk tā, ka sabiedriskā transporta vadītājs pārkāpj mūsu vienošanos, kā rezultātā mēs varam atņemt šo licenci pārvietoties šajā maršrutā. Bet, zinot situāciju kopumā, mēs šobrīd strādājam pie pilnīgi jaunas vienošanās, kur mēs paredzēsim konkrētas pieturvietas, kur vai nu varēs uzņemt pasažierus vai izlaist pasažierus,” sola Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve Ilze Dimante.
Liegums starppilsētu autubusiem piestāt kādās no pašlaik “slepenajām” pieturām gan var nozīmēt neērtības pasažieriem, kas par tām zina un izmanto iespēju iekāpt vai izkāpt. Piemēram, pasažieriem, kuriem no Ropažiem ir nepieciešams nokļūt līdz Pērnavas un Čaka ielas krustojumam, nāktos braukt atpakaļ, ja pietura būtu tikai pie Blaumaņa ielas.
“Ir bijusi situācija, ka pārvadātājs ir izvietojis kustības sarakstus tajās pieturvietās, kas oficiāli tā kā nav iekļautas, un Rīgas dome ir lūgusi šos kustības sarakstus noņemt, jo šīs pieturas nav saskaņotas. Pārvadātājs nedrīkst svešā īpašumā kaut ko izvietot. Ja tas būtu tikai no mums atkarīgs, tad mēs šīs pieturas, kas ir gan Čaka ielā, gan citos maršrutos citā Rīgas pusē, mēs iekļautu, bet tas nav no mums atkarīgs,” saka Plone no Autotransporta direkcijas.
Pašvaldības pienākums ir ierādīt pieturvietas, kur reģionālais autobuss drīkst uzņemt un izlaist pasažierus. Savukārt Rīgas domes Satiksmes departaments uzskata, ka šis jautājums vairāk attiecas uz Autotransporta direkciju
“Tas ir Autotransporta direkcijas ziņā, viņi ir galvenie uzņēmēji, tātad viņi plāno un skatās. Arī no viņiem ir jāprasa atbildība. Mēs katrā ziņā šobrīd roku rokā strādājam, lai uztaisītu šo vienošanos, un viņiem ir iespēja pateikt, kur viņi vēlas.
Mēs izskatām un saprotam, vai tas ir iespējams vai nav, vai apstāšanās konkrētajā pieturvietā neapstādinās “Rīgas satiksmes” transporta kustību.
Tas arī ir jāņem vērā,” norāda Dimante no domes Satiksmes departamenta.
Kamēr abas iesaistītās puses meklēs risinājumus, pasažieri var būt pārliecināti, ka starppilsētu autobuss pieturēs tikai oficiālajās pieturvietās.
Šī gada laikā ir plānots izveidot jaunu starppilsētu autobusu pieturvietu sarakstu Rīgā,
un tad visās pieturvietās, kur autobuss apstāsies, būs gan kustības saraksti, gan maršruta numuri. Patlaban Rīgā ir aptuveni 100 oficiālās pieturvietas, kur starppilsētu autobusi drīkst pieturēt, un šis skaits palikšot aptuveni tāds pats. Taču jācer, ka pieturvietu izkārtojums pasažieriem būs ērtāks.