Vienlaikus valdībā esot apņemšanās atrast visu vajadzīgo summu.
Savukārt Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrība (LIZDA) nav mierā ar izglītības ministres piedāvājumu tikai maijā grozīt valdības noteikumus, kas nostiprinātu turpmāku pedagogu algu pieaugumu no šā gada 1.septembra. Arodbiedrība vēlas politiķu apņemšanos redzēt likumā jau šomēnes un joprojām neizslēdz protesta akcijas, ja tas nenotiks.
LIZDA vadītāja Inga Vanaga rosina – ja netiks atrasta visa nauda, algu palielināšanu varētu sākt ar arodbiedrības biedriem: „LIZDAi, protams, ir svarīgi, lai darba samaksa paaugstinātos visiem nozarē strādājošajiem, bet mēs kā arodbiedrība apvienojam vairāk nekā 24 tūkstošus nozarē strādājošos. Un viens no jautājumiem, ko mēs izvirzījām apspriešanai – ja ir atrasti šie trīs miljoni, tad varbūt sākt šo darba samaksas paaugstināšanu pakāpeniski un sākt to ar LIZDA biedriem. Par pilnīgi visiem mēs arī nevaram atbildēt, mūsu prioritāte ir mūsu biedri. Jā, tehniski, tas ir sarežģītāk, bet tas ir izdarāms. Prioritārā grupa tad būtu viena un tālāk jāskatās, kā pārējiem to var nodrošināt.”
Pēc Vanagas teiktā, budžetā var atrast vairākas pozīcijas, kurām nauda nav vajadzīga tik ļoti kā skolotājiem - piemēram, partiju finansēšanai un novadu reformai atvēlētas lielas summas.
KONTEKSTS:
LIZDA nav apmierināta ar šī gada budžetu, kurā nav paredzēta pedagogu darba algas zemākās likmes paaugstināšana no 2020. gada septembra, kā arī bāzes finansējuma palielināšana zinātnei un augstākajai izglītībai. Pedagogu darba algas paaugstināšanas grafiks paredz, ka no 2020. gada 1. janvāra pedagogu mēneša zemākā darba algas likmei jāpieaug no 710 līdz 750 eiro, bet 2020. gada septembrī paredzēts pieaugums no 750 līdz 790 eiro.
Valdības lēmums par pakāpenisku skolotāju algu celšanu gan paredzēja, ka par reālu algu palielināšanu katru gadu valdība vēl lems atsevišķi, jo plānā iestrādāts, ka tas notiks, tikai izpildoties konkrētiem faktoriem – jābūt valsts ekonomikas izaugsmei, skolu tīkla sakārtošanai, izglītības procesa uzlabošanai.