Divatā uz viena elektriskā skrejriteņa braukt nedrīkst, bet pagaidām reidos neviens sodīts netiek. Arī tad, ja nedeg baltā luktura gaisma priekšā vai sarkanā aizmugurē, seko tikai aizrādījums. Daudzi apturētie atzīst, ka neko par jaunajiem noteikumiem nezina.
Sodi regulējumā ir. Galvenokārt tādi paši kā velosipēda vadītājiem. Bet pagaidām policisti informē, stāsta, kā drīkst, kā nedrīkst rīkoties.
Elektroskūteri apsteidz ne tikai gājējus, bet arī likumdevējus. Tie pilsētvidē ir jau labu laiku, bet tikai šogad maijā beidzot pieņemts regulējums, kas nosaka, ka braukt drīkst tikai no 14 gadu vecuma, nedrīkst pārsniegt 25 kilometrus stundā un jāievēro arī citas lietas.
"Ja netaisa pārgalvīgus manevrus, ja ievēro visu, tad pilsētvidei tas ir ļoti draudzīgs transportlīdzeklis," norādīja policijas inspektors Anrijs Vents.
Līdz 7. jūnijam fiksēti jau 52 negadījumi, kuros iesaistīti elektrisko skrejriteņu vadītāji. Šajos negadījumos ir cietuši 36 cilvēki. Par pārāk ātriem braucējiem gājēji neziņo. Nav jēgas. Viens mirklis, un braucējs jau gabalā.
"Ja saņemam izsaukumus, tad tie ir saistīti ar negadījumiem, paši krituši vai ir sadursme. Par to, ka brauc pārāk ātri, – nē. Bet es ticu, ka tā tas ir," sacīja policijas inspektors.
Pastiprinātas pārbaudes turpināsies līdz 20. jūnijam.
KONTEKSTS:
Valdība šā gada 11. maijā bez diskusijām atbalstīja izmaiņas Ceļu satiksmes noteikumos. Ar tām beidzot ieviesta kārtība, kā lietojami elektroskrejriteņi. Noteikumi paredz, ka ar tādiem transportlīdzekļiem primāri jāpārvietojas pa velosipēdiem paredzēto infrastruktūru, vien atsevišķos gadījumus ar elektroskrejriteņiem drīkst braukt arī pa ietvēm vai ielām.