Janvāra vidū plašu rezonansi guva reģionālā laikraksta “Kursas Laiks” atklātais, ka Pāvilostā jūras krastā jau daudzus gadus atrodas būve, kas izskatās pēc mājas, bet pēc sākotnējās dokumentācijas ir būvniecībā esošs kuģis. Taču ekspluatācijā kā peldlīdzeklis tas nav nodots.
18.janvāris. Portāls “reKurzeme” raksta: "Dažus metrus no jūras uzbūvē māju un tiesā apgalvo, ka tas ir kuģis". Šo ziņu apskatījuši vairāk nekā 300 tūkstoši cilvēku. Mediji šo ziņu sāka pārpublicēt, “māja-kuģis” nokļuva teju visu portālu pirmajās lapās un pārņēma arī sociālos tīklus.
Tikmēr Saeima izmeklēšanas komisiju izveidoja pēc žurnāla "Ir" publiskotajām “Rīdzenes sarunām”, kurās tā saucamie oligarhi – Aivars Lembergs, bijušie politiķi Andris Šķēle un Ainārs Šlesers – un pazīstami uzņēmēji esot pārrunājuši ietekmes sfēras dažādos uzņēmumos ar valsts kapitālu, augstu amatpersonu gāšanu un to, kā pārņemt varu medijos.
Tās pašas dienas rītā noslēdzās “oligarhu lietas” parlamentārā izmeklēšana. “Māja-kuģis” šo notikumu ātri vien aizēnoja – pirmā ziņa par kuģi portālos bija līdz pat 48 reizes lasītāka nekā komisijas ziņojums.
Rīgas Stradiņa universitātes (RSU) asociētā profesore Ilva Skulte skaidro, ka satraukšanās par vienu jautājumu liek aizmirst citus: “Personiski aizskartas emocijas ir tās, kuras šo jautājumus dienaskārtībā izvelk par svarīgākajiem. Vai ātrāk izvelk, efektīvāk nekā tie, kuri skar visas valsts nākotni. Tas ir daudz abstraktāk un tālāk nekā māja ar skatu uz jūru."
Mediji cilvēku interesi pamana, ziņu izceļ, un kuģis kļūst neapturams.