Uzņēmuma "Latvijas gāze" slēgtā Klientu apkalpošanas centra durvis ik pa brīdim kāds mēģina atvērt. Nespējot sazvanīt centru, cilvēki dodas uz Vagonu ielu.
Pensionārs Antons pastāstīja, ka viņam interneta un e-pasta nav, bet pa telefonu uzņēmumu sazvanīt nav iespējams. Tāda pati situācija ir pensionārei Vizmai, kura mēģinājusi zvanīt jau vairākas dienas, bet tas nav izdevies.
Uzņēmumā pastāstīja, ka iepriekšējo 1000 zvanu dienā vietā "Latvijas gāze" tagad saņem no 3000 līdz 4000 zvanu. Cilvēki prasa par saviem līgumiem, par maksājumiem, par valsts atbalstu. Atbildēšanai jau piesaistīts ārpakalpojums, tāpat apmāca jaunus darbiniekus paši.
"Ja ir vairāk nekā 40 cilvēki rindā uz līnijas, sistēma saprot, ka gaidīšanas laiks ir stunda, un atslēdz. No pl.10–15 ir pīķa stundas. Vajag no rīta vai vakarā zvanīt," stāstīja "Latvijas gāzes" Mājsaimniecību departamenta vadītāja Diāna Tivča.
Zvanu centru iespējams sazvanīt no plkst. 8 līdz 10 un pēcpusdienā. Pērn trīs mēnešos saņemti 60 tūkstoši zvanu, tagad 180 tūkstoši. Taču Apkalpošanas centru klātienē vaļā vairs nevērs, jo pilnīgi visu varot veikt attālināti – gan pārslēgt līgumu, gan nodot ikmēneša rādījumus īsziņā.
Tivča norādīja: "Ir ļoti liels pieraduma spēks. Cilvēki nāk iesniegt rādījumus, bet to var izdarīt, neizejot no mājas. To var izdarīt arī ar podziņu telefonu."
Uzņēmumā uzskata, ka daudzi cilvēki vienkārši rūpīgi neizlasa visu viņiem aizsūtīto informāciju. Arī zvani no digitāli prasmīgiem cilvēkiem aizņem līniju. Bet telefons vairāk domāts tiem, kas internetu lietot neprot. Atpakaļceļa gan neesot, "Latvijas gāze" turpmāk darbosies hibrīdvidē, bet klātienē ne.