Par izglītību atbildīgais Rīgas domes Izglītības departaments otrdien, 11.aprīlī, atturējās no komentāriem par izglītības kvalitātes atšķirībām galvaspilsētas centra un mikrorajona skolās, ko atklāja Izglītības ministrijas pasūtītais pētījums par skolu tīklu Latvijā.
Savukārt Ušakovs trešdien paziņojumā medijiem pauda, ka “pat virspusēji analizējot pētījuma datus, var secināt, ka tas ir ne tikai neprofesionāls, bet pēc būtības ir viltojums un krāpšana”.
Rīgas mērs norāda, ka pētījumā eksāmenu rezultāti apskatīti par vienu periodu, bet bērnu skaits – par citu, “rezultātā desmitiem Rīgas skolu rezultāti ir pazemināti”. Turklāt pētījumā tiek analizēti dati tikai par trim obligātajiem eksāmeniem. “Ņemsim skolu, kas gatavo, piemēram, labus biologus vai vēsturniekus. Pēc ministrijas pētījuma loģikas, ja šīs skolas audzēkņi neuzrāda izcilus eksāmenu rezultātus matemātikā, tad tā ir slikta skola,” pauda Ušakovs.
Viņš arī atgādināja, ka pēdējos gadus latviešu un mazākumtautību skolu absolventi kārto pēc satura vienādus eksāmenus latviešu valodā, bet mazākumtautību skolās rezultāti ir labi, bet “protams, caurmērā sliktāki” nekā latviešu skolās.
“Pēc Lieldienām trešdien, 19.aprīlī , Rīgas dome sniegs pilnu analīzi par pētījumā pieļautajām kļūdām un, iespējams, apzinātu datu viltošanu,” teikts domes paziņojumā medijiem.