Viņš norādīja, ka LVC gatavi diskutēt par dažādām iespējām piesaistīt finansējumu ceļiem un piedāvās iespējamos risinājumus arī Satiksmes ministrijai.
Piemēram, no kravas automašīnām nākotnē varētu iekasēt maksu par valsts ceļu lietošanu - nevis par valstī pavadīto laiku, bet par nobraukto kilometru skaitu.
Šādu sistēmu var ieviest, un ar šiem potenciālajiem ieņēmumiem var segt daļu no remontu izdevumiem, sacīja Lange.
Viņš norādīja, ka LVC gatavi diskutēt arī par publisko privāto partnerību.
Lange gan uzsvēra, ka satiksmes intensitāte Latvijā nav tāda, ka varētu spriest par maksas ceļiem, “par maksas ceļiem Latvijā runas nav”.
KONTEKSTS:
Ceļa rekonstrukcijas darbi uz Vidzemes šosejas būs pēdējie, kam pieejami līdzekļi no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda. Nākamgad šīs naudas ceļiem vairs nebūšot. Nozares pārstāvji uzsver – ceļu infrastruktūras stāvoklis jau vairākus gadus ir kritisks, tāpēc valdībai būtu jārod iespējas autoceļu finansēšanai.
Satiksmes ministrs Tālis Linkaits pauda, ka ilgtermiņā varētu runāt par ceļu nozares finansēšanu, palielinot akcīzes nodokli degvielai.
Daudz sliktāks stāvoklis ir uz reģionālajiem ceļiem. Kaut daļu no šīs infrastruktūras administratīvi teritoriālās reformas ietvaros plānots nodot pašvaldību īpašumā, valsts dotāciju līdz 2021. gadam šiem mērķiem būtiski palielināt nav plānots.