"Atkārtoti uzņēmēja iesniegtajos darbu grafikos ir iekļauti būvdarbi, kas jau ir paveikti, un iztrūkst darbu veikšanas starptermiņi, kas izslēdz pasūtītāja kontroles iespējas par būvdarbu progresu. Bez izvērstām tāmēm nav iespējams izvērtēt pieprasītā papildu finansējuma pamatojumu. Tāpat uzņēmējs rosinājis patstāvīgi izstrādāt nepieciešamos projekta risinājumus, bet šādu darbu veikšanu nemaz neparedz iepriekšējais līgums," stāstīja VNĪ valdes priekšsēdētājs Andris Vārna.
VNĪ arī sācis sarunas ar kompetentajām iestādēm, lai pārliecinātos par "ReRe būve 1" iesniegtā piedāvājuma atbilstību normatīvajos aktos noteiktajam būvniecībā iesaistīto pušu atbildības sadalījumam, kā arī Publiskā iepirkuma likumā un Konkurences likumā noteiktajām normām.
VNĪ vēlas izvērtējumu, vai šādu piedāvājumu nevar tulkot kā konkurenci kropļojošu mēģinājumu apiet publiskā iepirkuma procedūru.
"VNĪ ir valsts kapitālsabiedrība, un tās darbībai ir saistoši normatīvie akti, kas regulē publisku līdzekļu izmantošanu. VNĪ ir atbildīga par publiskajiem līdzekļiem, tai nav pieļaujamas darbības, kas kropļo konkurenci un rada nepieļaujamus būtiskus iepirkuma līguma grozījumus," norādīja Vārna.
Trešdien, 28.augustā pēc ekonomikas ministra Ralfa Nemiro ("KPV LV") aicinājuma puses tiksies atkārtoti.
KONTEKSTS:
Aptuveni 20 miljonu eiro vērto līgumu par JRT atjaunošanu VNĪ ar "ReRe būve 1" noslēdza pirms gada. Darbi objektā ir apturēti kopš novembra beigām, kad būvnieki pamanīja bojājumus blakus ēkās.
Jūlija beigās VNĪ paziņoja, ka lauzīs līgumu ar JRT būvnieku un meklēs jaunu būvnieku, kā arī prasa piedzīt līgumsodu gandrīz 210 000 eiro. Uzņēmuma darbā konstatēti pārkāpumi kvalitatīvā būvniecībā un termiņu neievērošana. Savukārt būvniecības uzņēmums norādīja, ka tiekot vainots par kļūdām tehniskajā projektā, ko izstrādājis "Zaigas Gailes birojs un partneri", savus pārkāpumus noliedz un līgumsodu labprātīgi nemaksās.
VNĪ pēc līguma laušanas ar būvniekiem plānoja 13.augustā pārņemt JRT būvlaukumu, bet būvnieki uzskata - kamēr notiek tiesa par līgumu, nav pamata atstāt būvlaukumu. Tiesa apmierināja būvnieku blakus prasību - kamēr iztiesā strīdu par līgumu, aizliegt VNĪ slēgt jaunu līgumu ar citiem būvniekiem JRT projektā.
Plānotais JRT rekonstrukcijas budžets ir 31 miljons eiro, no tā būvniecībai atvēlēts 21 miljons eiro, bet pārējos izdevumus veido būvuzraudzība, tehnoloģijas un aprīkojums, kā arī ārvalstu ekspertu darbs.
"ReRe būve 1" piedāvā valstij noslēgt mierizlīgumu attiecībā uz JRT rekonstrukcijas projektu, solot segt daļu no papildu izdevumiem. Darbi tiktu pabeigti 2022.gada martā un izmaksātu par 2,6 miljoniem eiro vairāk.