Ziņas vieglajā valodā 1. jūlijā

Ziņas vieglajā valodā 1. jūlijā.

Ziņas vieglajā valodā 1. jūlijā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Nevienojas par "Rail Baltica" rēķinu apmaksu

Koalīcija nevienojas par "Rail Baltica" rēķinu apmaksu.

Valdības pārstāvji nav pārliecināti par noslēgtajiem līgumiem un lielo sadārdzinājumu.

Līgumus un izmaksas pārskatīs.

Ministru prezidente Evika Siliņa ("Jaunā Vienotība") arī teica, ka ir jāpiedzen no vainīgajiem kompensācija.

Satiksmes ministrija ir vērsusies prokuratūrā.

Rēzekne saņems aizdevumu

Rēzekne drīzumā saņems aizdevumu 4 miljonus eiro.

Gan valdība, gan Saeimas Budžeta komisija to atbalstīja.

Šī nauda pašvaldībai nepieciešama, lai samaksātu par spa centra būvniecību.

Aizņemtā nauda Valsts kasei jāatdod 15 gadu laikā.

Atlaistajai Rēzeknes domei pēdējā darba diena

Rēzeknes mērs Aleksejs Stecs
Rēzeknes mērs Aleksejs Stecs

Šodien bija pēdējā darba diena Rēzeknes domei, jo spēkā stājies likums par tās atlaišanu.

No rītdienas Rēzeknē būs pagaidu administrācija trīs cilvēku sastāvā.

Rēzeknes domi atlaida par nepārdomātu rīcību ar naudu.

Latvijā var noslēgt partnerību

No šodienas Latvijā divas pilngadīgas personas var noslēgt partnerību.

Partnerību var noslēgt arī viendzimuma pāri.

Pirmais viendzimuma pāris partnerību reģistrēja jau uzreiz pēc pusnakts, tiklīdz likums stājās spēkā.

Skolēniem zemākās sekmes matemātikā

Arī šogad pamatskolas skolēni vislabāk nokārtojuši angļu valodas centralizēto eksāmenu.

Viszemākās sekmes ir matemātikā.

654 skolēniem vērtējums ir zem 10%.

Tas nozīmē, ka eksāmens nav nokārtots.

No šodienas eksāmenu dati ir īpaši izveidotā vietnē internetā eksameni.gov.lv.

Trampam piešķir zināmu imunitāti

Bijušais ASV prezidents Donalds Tramps
Bijušais ASV prezidents Donalds Tramps

ASV Augstākā tiesa atzīst, ka Donaldam Trampam kā bijušajam valsts prezidentam pienākas zināma imunitāte pret kriminālvajāšanu.

Prezidentus var tiesāt tikai par viņu kā privātpersonu darbībām.

Lieta tika skatīta pēc Trampa ierosinājuma.

Tiesas lēmums ietekmēs vairākas pret Trampu vērstās kriminālapsūdzības.

Tramps ir nodēvējis Augstākās tiesas lēmumu par lielu uzvaru.

ES Padomes prezidentūru pārņem Ungārija

Ungārijas premjerministrs Viktors Orbāns
Ungārijas premjerministrs Viktors Orbāns

No šodienas līdz gada beigām Eiropas Savienības Padomes prezidentūru uzņemas Ungārija.

Iepriekš Eiropas Parlamenta deputāti mudināja atņemt Ungārijai šo privilēģiju, jo Ungārijā vērojamas problēmas ar demokrātiju un likuma varu.

Viktora Orbāna valdības izvēlētais prezidentūras moto ir "Padarīsim Eiropu atkal varenu".

Tas sasaucas ar Donalda Trampa priekšvēlēšanu saukli.

Vairākas Eiropas Savienības un tās dalībvalstu amatpersonas arī satraucas, ka Ungārija varētu mēģināt apturēt iestāšanās sarunas ar Ukrainu.

Ukrainā turpinās Krievijas uzbrukumi

Ukrainā karš ir jau 858 dienas.

Arī šodien Krievijas uzbrukumos Ukrainas pilsētām ir nogalināti un ievainoti cilvēki.

Krievija turpina uzbrukumus arī vairākos frontes virzienos, tostarp Doneckas apgabalā.

Arī Ukraina intensīvāk uzbrūk Krievijas pierobežai.

Ukraina naktī ar droniem uzbrukusi Belgorodas apgabalam.

Krievijas puse norāda, ka virs Brjanskas, Kurskas un Belgorodas apgabala esot notriekti 36 Ukrainas droni.

Šo informāciju nav iespējams pārbaudīt.

Belgorodas apgabalā bija pazudusi elektrība.

Tas varētu liecināt par postījumiem.

Laika ziņas

Latvijā gaidāms mākoņains laiks, brīžiem skaidrosies.

Naktī vietām austrumu rajonos, bet rīt no pēcpusdienas, teritorijas lielākajā daļā lietus, vietām iespējams pērkona negaiss.

Naktī dažviet veidosies migla, jo vējš būs lēns.

Dienā rietumu vējš 2–7 m/s.

Gaisa temperatūra naktī +12…+17°, vietām Kurzemē +10…+11°.

Dienā +18…+23°.

Rīgā mākoņains, brīžiem skaidrosies.

Rīt vakarā lietus.

Lēns vējš 1–5 m/s.

Gaisa temperatūra naktī +14…+15°, dienā +21…+23°.

Laika tips 2. – labvēlīgs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti