Ziņas vieglajā valodā 5. maijā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Ziņas vieglajā valodā 5. maijā

Ziņas vieglajā valodā 5. maijā
00:00 / 04:39
Lejuplādēt
Gaidāma auksta nakts

Nakts Latvijā būs auksta. Gaisa temperatūra pazemināsies līdz -2.. -7 grādiem. Lielākais sals gaidāms Vidzemē. Tāds aukstums maijā ir reti. Sinoptiķi saka, ka tik auksta nakts 6. maijā būs pirmo reizi. Tāds aukstums satrauc dārzkopjus un stādu audzētājus.

Beigtiem savvaļas putniem Daugavpilī atklāj putnu gripu

Daugavpilī beigtiem savvaļas putniem atklāta putnu gripa. Putnus atrada Esplanādes dīķī. Cilvēki nedrīkst tuvoties dīķim. Teritoriju ap dīķi policija norobežo. Svarīgi ir neizplatīt putnu gripu, lai ar to nesaslimst mājputni. Putnu gripu nevar izārstēt. Cilvēki ar to slimo ļoti reti. Līdz šim Latvijā putnu gripu atklāja tikai savvaļas ūdensputniem. Kaimiņvalstīs Lietuvā un Igaunijā šogad martā ar putnu gripu saslima mājputni. Mājsaimniecībām putni bija jālikvidē. Saimniecībām tie ir lieli zaudējumi.

Pasaulē atceļ kovida dēļ ieviesto augstāko trauksmes līmeni 

Pasaules Veselības organizācija piektdien atcēla augstāko trauksmes līmeni veselības aprūpē saistībā ar Covid-19. Tas bija spēkā trīs gadus. Eksperti uzskata, ka tas ir svarīgs lēmums, jo tuvojas pandēmijas atcelšana. Pasaules veselības organizācija uzskata, ka trīs gadu laikā Covid-19 pandēmijā pasaulē miruši vismaz septiņi miljoni cilvēku, taču izskan arī daudz lielāks iespējamais mirušo skaits - ap 20 miljoniem.

Krievija turpina apšaudīt Ukrainas pilsētas

Krievija turpina ar raķetēm un droniem uzbrukt Ukrainas pilsētām. Vissmagākās kaujas notiek Bahmutā. Krievijas privātā algotņu grupējuma "Vagner" vadītājs Jevgēņijs Prigožins piektdien draudēja Krievijas vadībai, ka līdz 10. maijam atkāpsies no Bahmutas. Prigožins vaino Krievijas armijas vadību, ka tā nepiegādā vagneriešiem munīciju. Taču ukraiņu amatpersonas Prigožinam netic. Ukraiņi ir pārliecināti, ka Prigožins grib apmānīt Ukrainas aizstāvjus, lai ieņemtu pilsētu līdz 9. maijam.

Serbijā divas masu apšaudes

Serbijā šonedēļ notika divas masu apšaudes. Nedēļas sākumā Belgradā kāds 13 gadus vecs pusaudzis skolā nošāva astoņus skolēnus un apsargu. Ceturtdien vakarā no braucošas mašīnas kāds vīrietis nošāva vismaz astoņus cilvēkus un ievainoja 14 cilvēkus. Serbijā cilvēkiem pēc kara mājās glabājas ļoti daudz ieroču. Tagad Serbijas prezidents Aleksandars Vučičs sola ieviest stingrus likumus un atbrīvot iedzīvotājus no ieročiem.

Nedēļas nogalē notiks Rīgas maratons

Šajā nedēļas nogalē notiks Rīgas maratons. Maratonā piedalīsies vairāk nekā 23 tūkstoši skrējēju no 77 valstīm. Jau no sestdienas Rīgā būs satiksmes ierobežojumi. Satiksmi būtiski ierobežos svētdien. Svētdien slēgs satiksmei vairākas ielas, 11. novembra krastmalu un tiltus pār Daugavu. Izmaiņas būs vairākos sabiedriskā transporta maršrutos.

Laika prognoze

Sestdien Latvijā gaidāms neliels mākoņu daudzums. Bez nokrišņiem. Lēns vējš 1-5 metri sekundē. Gaisa temperatūra naktī 0.. -5 grādi, vietām piekrastē 0.. 3 grādi. Dienā 7.. 12 grādi.

Rīgā neliels mākoņu daudzums. Bez nokrišņiem. Lēns vējš 1-5 metri sekundē. Gaisa temperatūra naktī 0.. -2 grādi, dienā 8.. 10 grādi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti