Ziņas vieglajā valodā 6. oktobrī

Ziņas vieglajā valodā 6. oktobrī.

Ziņas vieglajā valodā 6. oktobrī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Pavīd ideja par obligātu vidējo izglītību

Latvijā varētu ieviest obligātu vidējo izglītību.

Par to vēsta TV3 raidījums "Nekā personīga".

Pagaidām tā ir tikai ideja.

Par to runā gan Izglītības un zinātnes ministrijā, gan Saeimas komisijā.

Arī Labklājības ministrs Uldis Augulis (Zaļo un Zemnieku savienība) uzskata, ka tas ir viens no risinājumiem.

Jo Latvijā ir ļoti daudz jauniešu, kuri nemācās un nestrādā.

Kādreiz Latvijā bija obligāta vidējā izglītība, taču to atcēla.

Savulaik Izglītības ministrs Kārlis Šadurskis to nosauca par lielāko kļūdu.

No Libānas evakuēti 9 Latvijas valstspiederīgie

Ar Lietuvas militāro reisu no Libānas evakuēti deviņi Latvijas valstspiederīgie un viņu ģimenes.

Šodien viņi ieradās Šauļos.

Evakuēties no Libānas vēlas vēl 7 Latvijas valstpiederīgie.

Kopumā Latvijas valstspiederīgo skaits Libānā ir ap 80.

Lielākā daļa atrodas drošās vietās Libānas ziemeļos, un evakuēties neplāno.

Izraēlas gaisa spēki smagi bombardējuši Beirūtu

Libānas galvaspilsētu Beirūtu pagājušajā naktī Izraēlas gaisa spēki ļoti bombardēja.

Tas bija plašākais Izraēlas uzlidojums divu nedēļu laikā.

Izraēla uzbruka grupējuma "Hizbullāh" militārajiem komandcentriem un ieroču noliktavām.

Libānas Veselības ministrija ziņoja gan par nogalinātiem, gan ievainotiem cilvēkiem. Izraēlas armija apgalvoja, ka triecieni bija precīzi, bet apkārtnes iedzīvotāji bija brīdināti pamest mājas.

Kopš Izraēlas uzbrukumiem savas mājas pametuši aptuveni 1,2 miljoni libāniešu.

Cilvēki izmitināti skolās un mošejās, bet daudzi dzīvo zem klajas debess.

Ukrainas spēki iznīcinājuši 56 no 87 Krievijas droniem

Ukrainas Gaisa spēki pagājušajā naktī iznīcinājuši 56 no 87 Krievijas droniem un divas raķetes.

Krievija uzbruka arī Kijivai.

Gaisa trauksmi galvaspilsētā izsludināja trīs reizes un tā bija vairāk nekā piecas stundas.

Harkivas apgabalā drons trāpīja automašīnai, viens cilvēks nogalināts.

Odesā bojāts gāzes cauruļvads un aizdegās noliktava.

Bet dienā Krievijas vadāmā aviobumba Kostjantiņivkā nogalināja vienu, bet ievainoja divus cilvēkus.

Vācijā par terorakta plānošanu apsūdz pusaudžus

Vācijā trīs pusaudžus – divas meitenes un vienu zēnu – apsūdz par terorakta plānošanu.

Pusaudžus aizturēja aprīlī, un viņi atradās pirmstiesas apcietinājumā.

Pusaudži vietnē "Telegram" apmainījās ar terorakta plāniem un apsprieda iespējamību sarīkot uzbrukumus baznīcās, tiesās, dzelzceļa stacijā vai policijas iecirkņos.

Plūdos Bosnijā un Hercegovinā bojāgājušie

Plūdos un zemes nogruvumos Bosnijā un Hercegovinā gājuši bojā vismaz 18 cilvēki un desmitiem ievainoti.

Aptuveni desmit cilvēkus uzskata par pazudušiem bez vēsts.

Plūdi sākās piektdien pēc spēcīgām lietavām.

Bosnijas dienvidos zemes un akmeņu nogruvums no kalna gandrīz pilnībā apraka ciematu.

Šodien Bosnijā un Hercegovinā ieradās glābēju komandas no kaimiņvalstīm un Eiropas Savienības valstīm.

Referendumā Kazahstānā lemj par atomelektrostacijas būvniecību

Kazahstānas prezidents Kasims Žomarts Tokajevs
Kazahstānas prezidents Kasims Žomarts Tokajevs

Kazahstānā šodien notiek referendums par to, vai valstī būtu jābūvē atomelektrostacija (AES).

AES būvi atbalsta Kazahstānas prezidents Kasims Žomarts Tokajevs un valdība, taču sabiedrība satraucas par riskiem un Krievijas iespējamo iesaisti šajā projektā.

Kazahstāna ir pasaulē lielākā urāna eksportētāja, bet tai nav nevienas AES.

Valstī elektroenerģiju saražo ogļu spēkstacijās un arī hidroelektrostacijās.

Kazahstāna arī importē elektroenerģiju, galvenokārt no Krievijas.

Laika ziņas

Latvijā gaidāms mainīgs mākoņu daudzums.

Bez būtiskiem nokrišņiem.

Naktī atsevišķos rajonos veidosies migla.

Lēns vējš 1-5 m/s.

Gaisa temperatūra naktī -1…4°, vietām piekrastes rajonos un Latgalē 5…9°.

Dienā 9…14°.

Rīgā mainīgs mākoņu daudzums.

Bez nokrišņiem.

Lēns vējš 1-5 m/s.

Gaisa temperatūra naktī 3…5°, dienā 11…12°.

Laika tips 2. - labvēlīgs

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti