Ziņas vieglajā valodā 13. septembrī

Ziņas vieglajā valodā 13. septembrī. 

Ziņas vieglajā valodā 13. septembrī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Divarpus gados Latvijas pierobežā miruši 7 migranti

Kopš 2021. gada vasaras, kad no Baltkrievijas uz Eiropas Savienību sākās intensīva migrantu kustība, Latvijas pierobežā miruši 7 migranti.

Kopumā pie Eiropas Savienības valstu robežām ar Baltkrieviju miruši vismaz 116 migranti.

Tā atklāj biedrības "Gribu palīdzēt bēgļiem" ziņojums.

Biedrībā norāda, ka visbiežāk robežšķērsotāju nāve saistāma ar ilgstošu uzturēšanos nelabvēlīgos apstākļos, kas izraisa dažādas saslimšanas.

Navaļnija līdzgaitnieki filmā atklāj iespējamus kukuļdošanas gadījumus Latvijā

Mirušā Krievijas opozicionāra Alekseja Navaļnija līdzgaitnieki publicējuši filmu.

Tajā skaidrots šī gada martā notikušais uzbrukums Navaļnija sabiedrotajam Leonīdam Volkovam.

Filmā pieminēti arī iespējami kukuļdošanas gadījumi Latvijā.

Filmā apgalvots, ka uzbrukuma organizētājs ir Anatolijs Bļinovs no Rīgas.

Viņa pienākums bijis nolīgt uzbrucējus.

Putins draud Rietumiem, ja Ukraina izmantos ASV un britu raķetes pret mērķiem Krievijā

Krievijas diktators Vladimirs Putins publiski izteicis miera priekšnoteikumus.
Krievijas diktators Vladimirs Putins publiski izteicis miera priekšnoteikumus.

Drīz varētu pieņemt lēmumu atļaut Ukrainai izmantot ASV un Lielbritānijas tāla darbības rādiusa raķetes, lai veiktu triecienus Krievijas teritorijā.

Ja ierobežojumus atcels, tad Kijiva varētu izmantot divu veidu tāla darbības rādiusa raķetes – amerikāņu ATACMS un britu "Storm Shadow".

Krievijas diktators Vladimirs Putins sācis iebiedēt Rietumus, cenšoties nepieļaut šāda lēmuma pieņemšanu.

Ukrainas armijai izdevies apturēt Krievijas spēkus Harkivas apgabalā

Ukrainas armijai izdevies apturēt Krievijas spēkus Harkivas apgabalā un palēnināt to virzīšanos Doneckas apgabalā.

Tas esot izdevies, pateicoties veiksmīgajai Ukrainas operācijai Kurskā.

Tā piektdien sacīja Ukrainas prezidents Volodimirs Zelenskis.

Viņš arī sacīja, ka situācija frontē joprojām ir sarežģīta.

Notikusi gūstekņu apmaiņa starp Ukrainu un Krieviju

Gūstekņu apmaiņā Ukraina no Krievijas gūsta atguvusi 49 savus pilsoņus.

Atbrīvoto vidū esot karavīri, kas Mariupolē cīnījās rūpnīcā "Azovstaļ".

Tāpat atgūta Krimas tatāriete Lenija Umerova, kura Krievijā bija apsūdzēta spiegošanā.

Krievija gūstekņu apmaiņā saņēma 49 karavīrus.

Lielākā daļa esot Krievijas armijas karavīri, kas sagūstīti Kurskas apgabalā.

Centrāleiropā prognozē spēcīgas lietavas un plūdus

Centrāleiropas valstis gatavojas spēcīgām lietavām un plūdiem.

Nedēļas nogalē spēcīgu lietu prognozē Čehijā, Polijā, Austrijā, Vācijā, Slovākijā un Ungārijā.

Čehijā iedzīvotāji brīdināti sagatavoties iespējamai evakuācijai.

Savukārt Polijā varasiestādes aicina iedzīvotājus nodrošināties ar pārtiku un gatavoties elektrības pārtraukumiem.

Vācijā brīdina par spēcīgiem nokrišņiem visā valsts teritorijā.

Arī Alpos, kur lielākos augstumos gaidāma stipra snigšana un spēcīgs vējš.

Parīzes Dievmātes katedrāle atguvusi savus zvanus

Parīzes Dievmātes katedrāle, kuru atjauno pēc postošā ugunsgrēka 2019. gadā, atguvusi savus zvanus.

Katedrālē ceturtdien ar kravas automašīnām nogādāti astoņi zvani.

Smagākais no tiem sver vairāk nekā četras tonnas.

Zvani ir atjaunoti un sagatavoti uzstādīšanai katedrāles torņos.

Atjaunotās katedrāles atklāšana paredzēta 8. decembrī.

Tad pirmo reizi pilnā skanējumā būšot dzirdami arī atjaunotie zvani.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti