Ziņas vieglajā valodā 14. janvārī

Ziņas vieglajā valodā 14. janvārī.

Ziņas vieglajā valodā 14. janvārī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Ūdens līmenis upēs pazeminās

Aizvadītajā diennaktī ūdens līmenis Latvijas upēs pārsvarā ir pazeminājies.

Šobrīd turpinās ledus nostiprināšanās ūdenstilpēs.

No ledus brīvajās vietās veidojas ledus un iet vižņi.

Bet vietām veidojas ledus un vižņu sablīvējumi.

 

Ādažu un Siguldas novados notiks militārās mācības

Ādažu un Siguldas novados visu nākamo nedēļu norisināsies militārās mācības.

Tajās piedalīsies Sauszemes spēku Mehanizētās kājnieku brigāde un NATO paplašinātās klātbūtnes kaujas grupa Latvijā.

Mācību laikā virs Latvijas notiks sabiedroto gaisa spēku kaujas lidmašīnu zemie pārlidojumi.

Tāpat pa Latvijas autoceļiem pārvietosies karavīri un militārā tehnika.

 

Aprit 100 dienas kopš kara sākuma Gazas joslā

Šodien aprit 100 dienas kopš teroristiskais grupējums "Hamās" iebruka Izraēlā un sākās karš Gazas joslā.

Izraēlas uzlidojumi Gazas joslai un arī sauszemes operācija joprojām turpinās.

Gazas joslas iedzīvotāji cieš no pārtikas, ūdens, medikamentu un degvielas trūkuma.

Gazas joslā iekļūst humānā palīdzība, tomēr tās apmērs aizvien ir neliels.

Tikmēr Izraēlas iedzīvotāji joprojām cer, ka "Hamās" atbrīvos visus Izraēlā sagūstītos ķīlniekus.

Gazas joslā joprojām atrodas aptuveni 130 teroristu nolaupītie ķīlnieki.

Nav gan zināms, cik no tiem vēl ir dzīvi.

Izraēlas premjers Benjamins Netanjahu solījis, ka neviens Izraēlu neapturēs no "Hamās" iznīcināšanas.

 

Apspriež Ukrainas izstrādāto Miera formulu

Vairāk nekā 80 valstu delegācijas sanāksmē Davosā, Šveicē šodien apsprieda Ukrainas izstrādāto Miera formulu.

Ukraina ir izstrādājusi 10 galvenos principus ilgstoša miera sasniegšanai Ukrainā.

Ukraina cenšas pārliecināt arvien vairāk valstis atbalstīt šo plānu.

Sanāksme notiek pirms Davosā gaidāmā Pasaules ekonomikas foruma.

Tas sāksies jau rīt.

 

Par Dānijas karali kļuvis Frederiks X

Dānijas kroņprincis Frederiks ar sievu Mēriju. Frederiks svētdien pēc mātes atkāpšanās no troņa kļuv...
Dānijas kroņprincis Frederiks ar sievu Mēriju. Frederiks svētdien pēc mātes atkāpšanās no troņa kļuva par Dānijas karali Frederiku X

Dānijas karaliene Margrēte II parakstījusi deklarāciju par atteikšanos no troņa.

Tagad viņas dēls kļuvis par Dānijas karali Frederiku X.

Deklarācijas parakstīšana notika Kristiansborgas pilī Kopenhāgenā.

Laukumā pie pils bija sapulcējušies tūkstošiem cilvēku.

Frederiku X atbalsta vairāk nekā 80 procenti dāņu.

83 gadus vecā Margrēte II troni atstāj pēc 52 valdīšanas gadiem.

Viņa sacīja, ka to dara vecuma un veselības stāvokļa dēļ.

 

Islandē sācies vulkāna izvirdums

Vulkāna izvirdums Islandē
Vulkāna izvirdums Islandē

Netālu no Islandes dienvidrietumu pilsētas Grindavīkas sācies vulkāna izvirdums.

Aizvadītajā naktī no pilsētas evakuēja visus četrus tūkstošus iedzīvotāju.

Tāpēc cilvēkiem briesmas nedraud.

Lava ir pārklājusi pilsētas ielas un dažas no mājām Grindavīkā.

Mājas ir aizdegušās.

 

Cipuļa četrinieka ekipāža izcīna trešo vietu Pasaules kausa posmā

Latvijas bobsleja pilota Emīla Cipuļa četrinieka ekipāža izcīnījusi trešo vietu Pasaules kausa piektā posma sacensībās.

Savukārt Jēkaba Kalendas četrinieks palika 11. pozīcijā.

Uzvaru šajā posmā izcīnīja Vācijas pilota Johannesa Lohnera ekipāža.

 

Latvijas handbolisti zaudē Eiropas čempionāta handbolā priekškvalifikācijas atbildes spēlē

Latvijas vīriešu handbola izlase Eiropas čempionāta (EČ) priekškvalifikācijas spēlē piedzīvojusi zaudējumu Luksemburgas izlasei.

Latvija zaudēja ar rezultātu 28 pret 36.

Latvija neiekļūs nākamajā priekškvalifikācijas kārtā.

 

Laika ziņas

Naktī būs apmācies un palaikam snigs.

Jūras piekrastē iespējams arī slapjš sniegs un vietām valstī – atkala.

Pūtīs lēns vējš un gaisa temperatūra būs no -5 līdz 0 grādiem, ziemeļaustrumu rajonos -10...-6 grādi.

 

Arī dienā būs apmācies un palaikam gaidāms sniegs un slapjš sniegs, vietām arī atkala.

Pūtīs lēns vējš, bet no dienas vidus piekrastē pastiprināsies dienvidu puses vējš 3–8 metri sekundē.

Gaisa temperatūra -4...2 grādi.

 

Rīgā palaikam snigs, pūtīs dienvidu puses vējš 2–7 metri sekundē, gaisa temperatūra naktī -4..-2 grādi, dienā ap 0.

Laika prognoze 3. – nelabvēlīga.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti